pingelen

• Jan Mannaert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 20:39 #49087 door Jan Mannaert (GAST)
pingelen is gemaakt door Jan Mannaert (GAST)
<p>hallo laadste tijd erg veel last van pingelen bij iets zwaarder optrekken bij mijn amazon `69 met b20 a blok enkele stromberg ,transistorontsteking staat keurig op tijd ,kleppen prima,compressie rond de 12 bar co gehalte prima,en ik tank 98 ron loodvrij en voeg bij loodvervanger van een gewoon merk. kent iemand deze problemen wat kan ik dr aan doen.</p><p>heeft iemand ervaring met octaanverhogende middelen van bv Millers ik hoor het graag dank Jan.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-04-2010 22:25 #95301 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic pingelen
<p>welke ontsteking heb je??? is dit met vacuumvervroeger , 12 bar is veel , dus ook veel vacuum en dan ook veel vervroeging.</p><p>mogelijk heb je een ontsteking met een vacuumverlater?? , die waren er ook , e.e.a. is te controleren met de stroboscoop.</p><p>in de regel staat je ontsteking te vroeg als je low speed knocking hebt , dat is wat je omschrijft , zware belasting bij optrekken, als je de originele ontsteking nog hebt zou ik dat eerst proberen maar de stroboscoop verraad de ontstekingskromme van je transistorontsteking , of probeer eerst zeg 2 graden later.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2010 10:02 #95300 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic pingelen
<p>Ik zou het ook vooral zoeken in verlaten van de ontsteking. Andere curve? Defect in electronische ontsteking? Zet er eerst eens de originele weer op?</p><p>Die compressie is hoger dan enige B20 of B18 die ik ooit heb gehad! (En dat waren er best wat)</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Jan Mannaert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 17:21 #95299 door Jan Mannaert (GAST)
Beantwoord door Jan Mannaert (GAST) in topic pingelen
ik ga eens aan de slag met de voorontsteking staat nu 21 graden zoals opgegeven in div service boeken 21-23 graden voor een B20A mischien dat toevoegen van millers octaanbooster ook iets goeds te weegbrengt of heeft iemand andere ervaringen alvast er bedankt voor de hulp .Jan

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2010 18:04 #95298 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic pingelen
<p>Je kunt je afvragen of super nog wel 98 octaan is natuurlijk, maar als de boel goed staat is het niet normaal dat hij pingelt.</p><p>Kijk eens of je statisch 10 graden voorontsteking hebt? Ik stel trouwens de ontsteking altijd statisch (met een lampje) op ongeveer 8 graden bij m'n B20A.</p><p> </p><p>Verder: weet je zeker dat er niet ergens valse lucht wordt gezogen? (Carburateur, rembekrachtiger etc.)</p><p>Ook heb ik eens meegemaakt dat de rembekrachtiger lek was, waardoor hij bij veel vacuum (gas geven!) een beetje remolie naar binnen trok! Maar goed, een te arm mengsel kan ook een oorzaak zijn.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Jan Mannaert (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2010 21:13 #95297 door Jan Mannaert (GAST)
Beantwoord door Jan Mannaert (GAST) in topic pingelen
Beste Tom ,Rene ,en andere clubleden dank voor het meedenken heb mezelf slag in de ronde gezocht van compressietest tot co meeting kleppen controleren lektest spruitstukken ontsteking vervangen tijdstippen controle efin de hele rambam en t is erg eenvoudig nordicar stuurt een flesje millers vsp plus op je kieperd het bij je benzine en t kreng pingeld niet meer ik durf weer gas te geven, de B20 trekt als vanouds en ik hoor weer de zware brom in plaats van gekletter ,het restaureren en onderhouden van onze oudjes kent diepe dalen en hoge pieken soms duurt het even maar dat maakt het resultaat des te mooier iemand problemen met pingelen lees dit eens door doe er je voordeel mee groet en bedankt :Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD