Oliekeerring distributiedeksel B18A

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2010 21:42 #49062 door Arno Pfennings
Oliekeerring distributiedeksel B18A is gemaakt door Arno Pfennings
Ondertussen zitten de 2 nieuwe distributietandwielen erin en heb ik in het pakket de originele vilt-ring EN de moderne rubber oliekeerring zitten. Welke kan er in het distributiedeksel van de B18A? Vilt zeker, is origineel maar wellicht kan de moderne versie ook...of is die voor de andere motoren waar de distributieset geschikt voor is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-04-2010 22:25 #95380 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Oliekeerring distributiedeksel B18A
<p>Voor de originele vilt ring hoef je de distributiedeksel niet aan te passen, hoef je enkel de moeite te doen om de oude eruit te halen en de nieuwe erin te doen. Voordeel goedkoper en als ie weer gaat lekken is deze makkelijker te vervangen dan de achterste krukas keerring. </p><p> </p><p>Als je voor een modere keerring gaat moet wel de distributie deksel worden uitgefreesd om dan de moderne keerring passend erin te krijgen, nadeel is dat je de oude distributie deksel moet inleveren en je krijgt een gemodernisserde voor terug en hij is een stuk duurder, ik meen tussen de 50 en de 75 euro. </p><p> </p><p>Ik heb nog een distributie deksel liggen met de oude vilt keerring, destijds bewust gedaan om niet alleen afhankelijk te zijn van de moderne. een moderne geeft geen garantie op nooit meer lekkage. Mocht je intresse hbben in de distributie deksel dan hoor ik het wel.</p>

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2010 22:55 #95379 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Oliekeerring distributiedeksel B18A
<p>Rene,</p><p> </p><p>Bedankt voor de uitleg. Aangezien ik nogal conservatief ben aangelegd gaat het vilt erin...het heeft immers op die manier heel lang goed gewerkt. Natuurlijk wel de nodige aandacht mbt de speling van 0.1mm tussen naaf en dekselopening.</p><p> </p><p> </p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2010 22:58 #95378 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Oliekeerring distributiedeksel B18A
<p>Als de motor in orde is zal een viltkeerring niet lekken,terwijl dit van een rubberen keerring niet altijd gezegd kan worden.zo is mijn ervaring.Bij slechte motoren wil de rubberen keerring wel helpen als de druk te hoog wordt,maar dan moet je wel de veer inkorten.Dit kan weer leiden tot stuklopen van de rubber keerring.Rubber keeringen lopen meestal in op de krukas achter en voor op de metalen mof.Mijn voorkeur gaat uit naar de viltkeerring.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD