stotterende 18es
- Kees Brouwer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 22:09 #49009
door Kees Brouwer
stotterende 18es is gemaakt door Kees Brouwer
<p>Wie kan mij helpen met het oplossen van een haperende motor, b20-f? Ondanks dat alles aan de motor goed is afgesteld, blijft hij bij laag toerental, met name in de eerste versnelling, haperen. Reageert niet direct op gas geven.</p><p>Ook de compressie nagemeten en geconstateerd dat alle cilinders ongeveer een waarde van 11 hebben.</p><p>Ik denk zelf aan een injectieprobleem, maar wat is de oorzaak?</p><p>Onlangs op de Bosch kast van het 1800 register gehad en geen fouten kunnen ontdekken.</p><p>Wie weet een mogelijke oorzaak van dit probleem?</p><p>Kees Brouwer</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 09:33 #95540
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic stotterende 18es
Ik zou het toch in de ontsteking zoeken. Doet hij het zowel bij warme als koude motor?
- Kees Brouwer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2010 12:28 #95539
door Kees Brouwer
Beantwoord door Kees Brouwer in topic stotterende 18es
<p>Bernard</p><p>Hij doet het zowel bij koude als warme motor.</p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-05-2010 13:10 #95538
door Bernard Piek
<p>Mijn Bosch-injectieboek zegt bij onregelmatige stationairloop:</p><p>Controleer ontsteking en kleppen. 9 van de 10 is dit de oorzaak. Zo niet, controleer temperatuursensoren 1 en 2, en hun cicuits. (1 meet de luchttemperatuur en 2 het koelwater). Controleer ook de contactpunten(trigger points) onderin het ontstekingshuis. Controleer ook of de vacuumslang naar de vacuumsensor goed is en niet plat of klem zit. </p><p>Indien dit alles goed is, doe dan de injector flow test. (hierbij neem je de injectorrail los en zet onder iedere injector een maatglas. Laat de motor 30 sec rondgaan op de startmotor en controleer het sproeipatroon van de injectors en het debiet.)</p><p>Als laatste kun je de brandstofdruk nog testen. </p>
- Kees Brouwer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2010 19:15 #95537
door Kees Brouwer
<p>Bernard,</p><p> </p><p>Bedankt voor je reactie. </p><p>Als ik de komende week tijd heb, ga ik met je aanwijzingen aan de gang. Je hoort van mij.</p><p> </p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-05-2010 19:06 #95536
door Bernard Piek
<p>Mocht je iets nodig hebben kan ik de relevante pagina scannen. Het boek heet ``How to Tune and Modify Bosch fuel Injection`` ISBN 0/87938/570/7</p><p>Het kostte mij destijds 20 euro. Behandeld ook L,LH, en K/jetronic.</p>
- Kees Brouwer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2010 22:16 #95535
door Kees Brouwer
<p>Bernard,</p><p> </p><p>Ik heb de oorzaak gevonden. Het waseen slecht functionerendeThrottle valve switch. De contacten waren in het eerste gedeelte erg vervuild. Hierdoor werden in de gedeelte geen pulsen afgegeven om benzine in te spuiten.</p><p> </p><p>groet,</p><p>Kees Brouwer</p>