inhouden met ploffen

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-06-2010 20:55 #48963 door Ben Bergmans
inhouden met ploffen is gemaakt door Ben Bergmans
<p>Mijn 544 met B 16a-motor van 1960 startte laatst opeens niet. Altijd was het tikken en lopen. Ik had vonk, hij kreeg benzine en lucht. Toen hij eenmaal liep, hield hij vooral bij hogere toeren in met geplof. Iets rijker gezet, lijkt iets beter. Wat zou het zijn? Mijn gedachten gaan uit naar de uitlaat. Die is al oud maar niet lek. Zou kunnen dat het binnenwerk weg is waardoor de tegendruk niet goed is. Dan zou het kunnen zijn dat hij nog rijker zou moeten staan maar waarom komt dit dan ineens op. Vuiltje in de carburateur? Voorheen liep hij prima. Als laatste zou het de ontsteking kunnen zijn. Maar ook hier, waarom ineens? Wie weet raad?</p><p>Groetjes, Ben</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-06-2010 22:37 #95699 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic inhouden met ploffen
<p>Wanneer is er voor het laatst naar de ontsteking gekeken?. Duidt op een niet goede verbranding. Alles qua ontsteking dus even nalopen en zonodig vervangen. Slecht starten is al een teken dat de ontsteking niet meer goed is, en ja dit kan zo maar optreden.</p><p> </p><p>Puntjes</p><p>rotor</p><p>verdelerkap </p><p>bougiekabels</p><p>bougies</p><p>en daarna ff kleppies stellen </p>

• Niels Snoek (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
16-06-2010 15:10 #95698 door Niels Snoek (GAST)
Beantwoord door Niels Snoek (GAST) in topic inhouden met ploffen
<p>Als ik het zo lees kan het de condensator zijn. Even voor een euro of 5 een nieuwe kopen( kan gewoon bij iedere auto onderdelen winkel) Ik heb hetzelfde gehad met een amazon 1959 met b16b motor. Heb eerst ook al het andere geprobeerd, contactpuntjes bougies rotor verdelerkap. Maar uit eidelijk was het de condensator.</p><p>Na vervanging van de condensator starte die al bijna als je naar het contactslot wees, en kon ik ook gewoon weer gas geven zonder vuurwerk uit de uitlaat.</p><p>Succes ermee!</p><p> </p><p>Vriendelijke groet,</p><p> </p><p>Niels Snoek</p>

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2010 18:28 #95697 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic inhouden met ploffen
Toch lijken de verschijnselen ook op een te arm mengsel te duiden. Hoe is het met de benzineleidingen? Zit er een brandstoffilter in dat vuil of dichtgeslagen is? Blijft de vlotter niet hangen? Zuigt de carburateur geen valse lucht, langs bijv. gasklepas?
Problemen met de uitlaat kunnen ook verrassende effecten geven, maar meestal geen problemen met starten.

Succes, Sven

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2010 17:03 #95696 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic inhouden met ploffen
<p>Starten zou de condensator kunnen zijn. Maar als die kapot is, is die dan niet altijd kapot? Nu start hij weer als vanouds.</p><p>Met het iets ruimer zetten, loopt hij beter. Vandaag zag ik dat de uitlaatspruitstukpakking kapot aan het gaan is. Dit zou natuurlijk ook wat geplof kunnen veroorzaken, denk ik.</p><p> Bedankt voor de reacties. Eerst maar eens aan de slag met condensator en pakking.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD