hot spark
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-06-2010 13:37 #48938
door Wouter van Pernis (GAST)
hot spark is gemaakt door Wouter van Pernis (GAST)
Ik heb een hot spark kitje aangeschaft. Volgens de site van Hot Spark zou deze set moeten passen op mijn bosch ontsteking. Het schijnt dat je na installatie van de kit weer opnieuw de timing van de ontsteking goed moet zetten, echter ik heb geen stroboscooplamp. Is er iemand in de buurt van Eindhoven die zo'n lamp te leen heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2010 12:40 #95782
door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic hot spark
Ai. Verkeerde Hot Spark kit. Vreemd, want in de toepassinglijst staat dat ik voo mijn Volvo 142 van 1971 een set moet hebben ter vervanging van RECHTS scharnierende contactpuntjes. Dat blijkt dus precies andersom te zijn, ik heb links scharnierende contactpuntjes! Vreemd, aangezien de toepassinglijst van de Hot Spark website vermeldt dat alle Volvo's 140 van na 1968 rechtsdraaiende puntjes hebben...
24-06-2010 14:13 #95781
door Danny Meeuwessen (GAST)
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic hot spark
Ik denk dat nog maar weinig oude Volvo's een originele verdeler er in hebben zitten, laat staan überhaupt het goede type. Dat wordt ruilen.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
- Piet Huijerjans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2010 14:53 #95780
door Piet Huijerjans (GAST)
Beantwoord door Piet Huijerjans (GAST) in topic hot spark
<p>Heb voor 2 maanden terug ook een hot-spark gemonteerd,links of rechtsom draaiend maakt niet uit als je het grondplaatje maar goed kunt bevestigen.belangrijk is de juiste speling tussen de rotor en de electronische module.je kunt het grondplaatje willekeurig plaatsen op de plaat waar normaal de kontactpunten zitten,dit kun je weer compenseren door de boegiekabels in de verdelerkap om te steken en het tijdstip opnieuw af te stellen.de rotor welk op de verdeleras wordt geplaatst past vaak erg ruim deze heb ik vastgezet met glasvezelplamuur,dit heb ik in de rotor aangebracht en hem daarna op de verdeleras gedrukt.ontsteking werkt prima.</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2010 20:25 #95779
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic hot spark
<p>als je een B20B (dubbele carb.) hebt dan klopt die ontsteking; deze heeft namelijk vacuumverlating ipv -vervroeging!</p><p>hopelijk lukt 't toch om de Hot Spark te monteren zoals Piet uitlegt.</p>
Groet, Hans