<p>Mensen, dit is volgens mij helemaal niet goed.....</p><p>Ik kon na ruim een jaar klussen aan mijn katterug eindelijk met de wagen rijden. Er zit een B18 motor in me een enkele Zenith carburateur. De motor heb ik voprig jaar voor de opknapbeurt van de auto al eens laten draaien en liep toen als een trein. Hij startte echt enorm snel. Gedurende het opknappen heb ik de auto elke maand wel even laten draaien om het mooie geluid te horen.</p><p>Van de winter Feb t/m mei ben ik op een wereldreis geweest en toen ik terugkwam in mei weer meer met goede moed het project opgepakt. De auto wou moeilijk starten en ik hoorde regelmatig een soort gorgelig/klokkend geluid vergelijkbaar met een volle colafles die je op de kop leeg laat lopen. De auto was slechts met zeer veel moeite te starten en ik had steeds problemen met de benzinetoevoer naar de carb. Vervolgens maar weer een nieuw tankje benzine gehaald en toen na lang starten en choken sloeg hij wel aan. </p><p>Sinds dien eigenlijk niet echt startproblemen gehad, maar wel last van hoog benzineverbruik. Dit terwijl ik niet eens gereden heb, maar alleen gestart en enkele keren stationair heb gedraaid. Dit was tot vorige week, want toen kon ik voor het eerst gaan rijden.</p><p>Tijdens de eerste keer rijden bleek de temperatuur wel erg op te lopne, maar ik dacht dat het wellicht de thermostaat was oid. vandaag weer gereden, weer een hoge temp. Na aankomst thuis zag ik druppels uit de carterventilatiepijp komen..Hieraan geroken en ik rook benzine. Vervolgens de peilstok geroken...en rook naar benzine. Oliepeil gecontroleerd en deze bleek veel te hoog te zijn..... Vervolgens olie afgetapt en er kwam zeker 2 lieter meer dan de normale 3,75 uit. Het leek meer op een soort jus dan op olie.. En ook het afgetapte rook naar benzine.</p><p>Ojee...was meteen mijn reactie. Gelukkig heb ik alleen maar korte ritjes gereden met de auto (max 10 min) en heb ik de auto wanneer hij heet werd meteen laten afkoelen, maar goed kan het nooit zijn.</p><p>Wat kan het problem zijn, alle opties of tips zijn welkom...Ik zou meteen denken aan het opvoerpompje dat doorlekt naar het carter, maar het rare is dat ik deze vorig jaar vernieuwd heb. Voor de rest moet ik zeggen dat de motor echt perfect loopt, zo stil niet normaal..</p><p>Alvast bedankt, </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>