Tikken na vervangen klepsteelrubbers B20
- Arco Ruighaver (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 12:38 #48924
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Tikken na vervangen klepsteelrubbers B20 is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Gisteravond de klepsteelrubbers van mijn B20 vervangen, er was er een die scheef zat, en de rest was toch wat harder geworden.</p><p>Ik heb het gedaan met de kop erop, op de volgende manier:</p><p>- lege tuimelaaras
- ringsleutel 22
- perslucht op de cilnider</p><p>Dit ging prima, en na een beetje handigheid gaat het bijna vanzelf.</p><p>Echter na ze allemaal vervangen te hebben en opnieuw de kleppen gesteld blijft er een tik uit het blok komen.</p><p>Ik heb ondertussen al drie keer de kleppen gesteld en dat lijkt allemaal goed te staan. Het tikken gaat ook met het toerental mee omhoog, en de motor loopt prima. Paar weken geleden de nokkenas vervangen door een TT3 as, toen zijn ook de nokvolgers vervangen. De stoterstangen, tuimelaars, klepveren zijn allemaal nog de oude onderdelen. (revisiekop van 2 jaar geleden)</p><p>Ik ga vanvond nog eens de kleppen op te meten en te stellen. Heeft iemand nog andere suggesties wat dit kan veroorzaken.</p><p>Gr Arco</p><p> </p>
- ringsleutel 22
- perslucht op de cilnider</p><p>Dit ging prima, en na een beetje handigheid gaat het bijna vanzelf.</p><p>Echter na ze allemaal vervangen te hebben en opnieuw de kleppen gesteld blijft er een tik uit het blok komen.</p><p>Ik heb ondertussen al drie keer de kleppen gesteld en dat lijkt allemaal goed te staan. Het tikken gaat ook met het toerental mee omhoog, en de motor loopt prima. Paar weken geleden de nokkenas vervangen door een TT3 as, toen zijn ook de nokvolgers vervangen. De stoterstangen, tuimelaars, klepveren zijn allemaal nog de oude onderdelen. (revisiekop van 2 jaar geleden)</p><p>Ik ga vanvond nog eens de kleppen op te meten en te stellen. Heeft iemand nog andere suggesties wat dit kan veroorzaken.</p><p>Gr Arco</p><p> </p>
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 21:33 #95865
door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Tikken na vervangen klepsteelrubbers B20
<p>Probleem is opgelost.</p><p>De achterste veer (uitlaatklep cilinder 4) zat niet goed in zijn ziting.</p><p>Ik draaide alle veren met een waterpomp tang een rondje om te kijken of dit allemaal goed zat en toen sprong hij goed.
Tikken is nu dus helemaal over, nu maar hopen dat het roken bij gas loslaten op hoge toerentallen ook over is.</p><p>Gr Arco</p>
Tikken is nu dus helemaal over, nu maar hopen dat het roken bij gas loslaten op hoge toerentallen ook over is.</p><p>Gr Arco</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.