Benzine in olie / carter (deel2)

• Bezoeker
  • Bezoeker
07-07-2010 17:18 #48922 door
<p>Bedankt voor alle tips.</p><p>Een korte smaenvatiing van mijn eerdere bericht: Er zat benzine (enkele liters) bij mijn olie in mijn carter, niet goed dus. Na tips over de benzinepomp en de vlotter de boel nagekeken: </p><p>Ik heb de carburateur nagekeken en hier niets gevonden, alles schoongemaakt en gecontroleerd of de vlotter afsloot (carb. op zijn kop houden en blazen). De vlotter sloot goed af. Ook gekeken of de vlotter lek was (in bak met water met gewichtje erop). De vlotter is niet lek. Meteen de hele carb even goed gereinigd (de carb is een Zenith voor een pv544 B18). De carb heeft alleen gaskleppen en geen gasnaald, zoals dat bij een stromberg wel het geval is (volgens mij)</p><p>Vervolgens de benzinepomp goed bekeken, deze heb ik vorig jaar nieuw gekocht en heeft nog vrijwel geen km gereden omdat ik bezig was met het opknappen van de auto. Gekeken of hij goed pompt. Een wastijltje heeft hij zo leeg en dan omp ik met de hand, niet eens met de frequentie van een nokkenas. Goed gekeken of bij de aangedreven 'hevel' van de pomp die aan de binnekant van het bloki komt geen lekkage te zien was, geen lekkage gevonden. nog op de uitgang en ingang van de pomp blazen met dichthouden van de tegenovergestelde ingang/uitgang en gekeken of er lekkage naar de hevelzijde was, hier ook geen lekkage gevonden. membraan bekeken, en ook deze was in orde.</p><p>ik ben uiteraard weer gaan andenken wanneer ik problemen heb geconstateerd. ik ben 3 maanden op reis geweest en daarna (na 3 maanden stilstand van de motor) was de motor met geen mogelijkheid te starten en pas na heel lang proesten (veel rook) en gegorchel (alsof je een volle fles op zijn kop laat leeglopen) heb ik de motor toen aan de praat gekregen. Ik heb toen echt lang gestart en veel moeite gedaan</p><p>Wat als de vlotter nou eenmalig is blijven hangen. Zou dit het kunnen verklaren dat er enkele liters benzine in het carter terecht zijn gekomen. Het pompje pompt als een gek en als je 5 minuten aan het starten bent (bij elkaar) pomp je zo een paar liter weg. Het vreemde is dat de motor een motor is die superstil loopt en 30.000km geleden gereviseerd is. lekke zuigerveren is dus niet waarschijnlijk.Wat kan ik nog nakijken?</p><p>Bedankt weer.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-07-2010 18:30 #95874 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic Benzine in olie / carter (deel2)
<p>jandirk</p><p>ik heb dat ook eens gehad bij een oude mazda</p><p>na veel zoeken heb ik de pompdruk verlaagd en het probleem was verholpen</p><p>theo.</p>

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2010 19:02 #95873 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Benzine in olie / carter (deel2)
<p>het is toch echt de pomp en of carburateur.</p><p>als de pomp is vernieuwd is het waarschijnlijk de carburateur , je zegt dat het een revisieblok betreft , hoe zit het dan met de carburateur??ik heb de indruk dat het nog de originele zenith betreft.</p><p>als dat zo is zou ik zelf die zenith vervangen voor een weber vervangingscarburateur de ich34 kost meen ik een kleine 400</p><p>euro , dat is mooi geld maar op deze manier kost het je nog een revisieblok van zeg 2000 euro , dus die 400 tegenover 2000 lijkt mij geen moeilijke keuze.</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2010 00:02 #95872 door
Beantwoord door in topic Benzine in olie / carter (deel2)
<p>Bedankt voor de reacties. Ik zal overwegn om een nieuwe carburateur te plaatsen. Het vreemde is dat als hij loopt, hij goed loopt. Mijn belangrijkste vraag op dit mometn is waar dit probleem vandaan komt en of het veroorzaakt kan zijn door eenmalig blijven hangen van de vlotter oid. </p><p>Ik hoop dat iemand mij nog wat verder kan helpen.</p><p>Bedankt weer</p>

• Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-07-2010 14:24 #95871 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Benzine in olie / carter (deel2)
<p>Vervelend en vreemd probleem!</p><p>Er zijn een aantal plaatsen waar de bezine het carter in kan komen welke hier al zijn behandeld:"</p><p>- Lek membraam in de brandstofpomp.
- Lekke vlotterafsluiting in de carburateur waardoor het de cilinders in kan lopen en tussen de zuigerveren door kan zakken.</p><p>Op andere plaatsen komt de brandstof niet in contact met de olie. </p><p>Er is nog een mogelijkheid, je koppakking, deze kan bij een cilinder doorgeslagen zijn naar het carter (plaats waar de nogvolgers zitten) echter dit zou je moeten merken, zeker met een compressietest.</p><p>Volgens mij is het niet mogelijk dat er door stilstand meer als een vlotterkamer brandstof wegvloeit, er staat immers geen druk op het systeem, echter tijdens doorstarten wordt deze druk hoger door het hevelen van de brandstofpomp.</p><p>Ik zou om te beginnen toch eens een compressietest doen, los van of het blok gereviseerd is of niet. En vervolgens de vlotter + vlotternaald van de carburateur nakijken/vervangen.</p><p> </p><p>Controleer ook even de vacuumslang tussen de verdeler en het spruitstuk of hier benzine in zit. en de vacuumpot niet lek is.</p><p>Dat proesten kan heel goed duiden op met benzine vol staande cilinders. Zodra je dan probeerd te starten wordt de druk tijdens de compressieslag zo hoog dat ik me kan voorstellen dat dit tussen de zuigerveren door toch je carter in geperst wordt. Dan kun jr ook al snel 900cc tot 1liter in je carter hebben liggen...</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

• Niels Brugman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-07-2010 18:50 #95870 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Benzine in olie / carter (deel2)
Misschien is 't een idee om de benzineslang bij de carburateur af te koppelen en de slang tijdelijk dicht te maken. Wanneer u dan weer de startmotor 'n tijdje laat draaien zal de benzinepomp op dat moment de enige plek zijn waar 't mis kan gaan. Op deze manier heeft u dan 'gemakkelijk' of de bron van 't probleem gevonden of de benzinepomp uitgesloten als de dader.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-07-2010 22:56 #95869 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Benzine in olie / carter (deel2)
<p>Ik heb jammer genoeg niet de oplossing. Maar ik heb wel een vraag, waarom een nieuwe topic geopend en niet verder gegaan met de oude. Als er nu iemand een reactie geeft op de eerste topic en een ander weer een reactie geeft op de deel 2 wordt het verhaal wel heel erg verwarrend. </p><p> </p><p>Mijn voorstel aan de beheerder gaarne opschonen en dit topic toevoegen aan deel 1.</p><p> </p><p>Excuses voor de inbreuk.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2010 23:26 #95868 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Benzine in olie / carter (deel2)
Leest de beheerder dit wel ??

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD