dashboardbediening ipv. vacuumverlating?
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2010 14:29 #48916
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
dashboardbediening ipv. vacuumverlating? is gemaakt door Rob Spoon
Ik speel met het idee om de vacuumverlating van de verdeler (injectiemotor) die nu afgekoppeld is, slangetje naar inlaatspruitstuk is los. met een kabel op het dashboard bedienbaar te maken. Dan kan ik op het dashboard het verschil in ontstekingstijdstip bij de omschakeling van gas naar benzine instellen.
Ben ik gek of is dit uitvoerbaar? De vacuumbediening op de verdeler is mechanisch, dus dat zou moeten kunnen met een kabel, toch?
Ben ik gek of is dit uitvoerbaar? De vacuumbediening op de verdeler is mechanisch, dus dat zou moeten kunnen met een kabel, toch?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2010 14:50 #95913
door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic dashboardbediening ipv. vacuumverlating?
Inplaats van een kabeltje kun je ook een elect.vacuumafsluiter tussen het slangentje monteren, zijn bij Vogels lpg wel te koop.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2010 15:57 #95912
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic dashboardbediening ipv. vacuumverlating?
<p>Rob,,</p><p>ga anders even naar sloperij Rutte in Velserbroek (bij jou om de hoek).</p><p>die vacuumafsluiters heb je in 2 soorten onbekrachtigd open luchtverbinding en onbekrachtigd gesloten verbinding.</p><p>je pakt dan het draadje van je benzineafsluiter parallel aan.</p><p>deze afsluiters zitten in heel veel auto"s</p>
09-07-2010 16:59 #95911
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic dashboardbediening ipv. vacuumverlating?
Het afsluiten van die vacuumsturing naar de distributeur is niet zo ingewikkeld. Slang los en klaar. Maar de hoeveelheid verlating die standaard in de verdeler zit, is vast niet de goede hoeveelheid voor het verschil in ontstekingstijdstip tussen gas en benzine. Vandaar het idee voor handbediening.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2010 19:37 #95910
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic dashboardbediening ipv. vacuumverlating?
<p>Engelse verdelers waren wel uitgerust met een handwieltje voor de fijnafstelling van de verdeler. Ik stel me voor dat zoiets werkte met behulp van een wormwiel. Wel moest daarna de verdeler weer worden vastgezet met de klemhuls zoals die ook op de B20 zit. Je moet dus volgende handelingen verrichten:</p><p>1: verdeler los</p><p>2: verstellen</p><p>3: Verdeler weer vast.</p><p>Ik denk dat dit dan met twee bowdenkabeltjes bedienbaar moet zijn. Als je het verstelmechanisme maakt met een worm zou je zelfs onder het rijden kunnen nastellen indien de motor pingelt. </p>