koude lucht omloop 164E (auxillary air valve)
- John den Turck (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-08-2010 22:26 #48856
door John den Turck (GAST)
koude lucht omloop 164E (auxillary air valve) is gemaakt door John den Turck (GAST)
<p>De auxillary air valve van mijn Volvo 164 werkt niet meer zoals die zou moeten werken, hij sluit wel iets af bij een warme motor maar het toerental komt niet onder de 1000 toeren.</p><p>Had nog 2 examplaren liggen maar allemaal met gebreken( 1 blijft openstaan, ander sluit aleen maar af) kortom werkt allemaal niet lekker.</p><p>Weet dat ze nog te koop zijn maar de prijzen zijn niet mals voor een goed werkend exemplaar (worden schaars wat de prijs opdrijft).</p><p>Nu kreeg ik een tip over het plaatsen van een electrisch valve van de 240 serie maar heeft iemand hier ervaring mee icm een motor die op gas loopt?</p><p>Heb zitten denken dat ik een orginele valve die helemaal dicht zit monteer en onder het luchtfilter de elektrische plaats tussen de </p><p>toe- en afvoer luchtslang.</p><p>Zijn er nog zaken waar ik op moet letten en ik heb begrepen dat er ook andere merken zo'n elektrische valve gebruikt hebben maar ik weet niet welke merken dit zijn (het kan in prijs schelen en als het goed is zie je er niet zo veel van) dus alle sugesties en ervaringen zijn welkom.</p><p>alvast dank voor jullie reacties, John</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Lotty
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-08-2010 23:07 #96189
door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic koude lucht omloop 164E (auxillary air valve)
Hi John,
Ik had ook last met deze auxillary air valve, De motor bleef hoge toeren lopen ook las deze warm was. Heb een electrische uit een 740 geplaatst, en nu is het goed, alleen vind ik het vreemd dat deze als ik hem inschakle niet zulke hoge toern geeft.
Ik merk wel verschil tussen niet en wel aan, doe dit gewoon via een schakelaar.
Ik had ook last met deze auxillary air valve, De motor bleef hoge toeren lopen ook las deze warm was. Heb een electrische uit een 740 geplaatst, en nu is het goed, alleen vind ik het vreemd dat deze als ik hem inschakle niet zulke hoge toern geeft.
Ik merk wel verschil tussen niet en wel aan, doe dit gewoon via een schakelaar.
13-08-2010 08:16 #96188
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic koude lucht omloop 164E (auxillary air valve)
Wellicht een goed bewaard geheim, maar Ben Flierman van Tinustechniek kan je AAV in veel gevallen repareren.
Zie www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-ext.html
Prijs is circa 75 euro (wat in mijn ogen goedkoop is vergeleken met de prijzen die je op Internet ziet voor New Old Stock).
Zie www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-ext.html
Prijs is circa 75 euro (wat in mijn ogen goedkoop is vergeleken met de prijzen die je op Internet ziet voor New Old Stock).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )