ploffen, slecht stationair, lpg

• R.L. van Egmond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2010 12:37 #48855 door R.L. van Egmond (GAST)
ploffen, slecht stationair, lpg is gemaakt door R.L. van Egmond (GAST)
<p>hallo,</p><p>ik heb al enige tijd geleden een amazon gekocht. Daar lag een b18a in met nieuwe gaskop. Hij liep niet toen ik hem kocht. Dit lag aan de distributie. Nadat ik deze verwisseld had liep de motor, maar slecht stationair en hij plofte in de uitlaat. Tevens gebruikte de motor olie. Ik had een goede b20a liggen en deze in de ama gelegd. Tot mijn verbazing liep deze hetzelfde, behalve dan het olieverbruik. Dus ploffen in de uitlaat en slecht stationair. Als je gas geeft loopt hij prima. Dit doet hij zowel op gas als benzine. ik heb het volgende gedaan om het op te lossen.</p><p>Compressie: allemaal gelijk rond de 10-11</p><p>Ontsteking: verdelerkap, rotor, kontaktpunten, kabels, bougies en condensator</p><p>statisch afgesteld op 10 voor bdp</p><p>kleppen op 0,45mm</p><p>Alle slangen gecheckt en zelfs bobine vervangen.</p><p>spruitstuk gecontroleerd met remmenreiniger op lekkage</p><p>membraam carb. gekontroleerd</p><p>Niets heeft geholpen. Het zijn dus twee verschillende blokken geweest met dezelfde symptomen. Het probleem moet daarbuiten liggen maar ik weet niet waar. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat hij op gas en benzine tegelijk loopt al lijkt mij dit heel onwaarschijnlijk. </p><p>Al met al ben ik ten einde raad. Ik heb alles geprobeerd wat ik aan oplossingen kon vinden op de v44-site. Heeft iemand nog suggesties of tijd om mij te helpen (tegen vergoeding natuurlijk)? Ik woon in Nijmegen, de wagen start en rijdt prima, dus kan evt langskomen. </p><p>B20a. enkele carb, LPG</p><p>Bij voorbaat dank voor alle aangeboden raad en/of hulp.</p><p>met vriendelijke volvo groet, Ren&eacute;</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2010 14:34 #96195 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic ploffen, slecht stationair, lpg
<p>Hoi Ren&eacute;, da's een vervelend probleem, maar ervan uitgaande dat er geen sprake is van verdeler (voorontsteking stuk), carburateur etc die je van het ene op het andere blok hebt overgezet, zou ik t&oacute;ch eens kijken of hij inderdaad geen twee brandstoffen krijgt.</p><p>De snelste methode is de benzineslang van de benzinepomp afhalen en starten op Lpg. Het ploffen zou t&oacute;ch kunnen wijzen op een te rijk mengsel. </p><p> </p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2010 16:48 #96194 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic ploffen, slecht stationair, lpg
<p>een stromberg op lpg slijt , dat is denk ik het poffen op benzine en dan voornamelijk de gasklepas , dus ruimte in de carburateur.</p><p>op lpg denk ik aan een te arm mengsel stationair , overigens ook op benzine ga ik uit van een te arm stationairmengsel.</p><p>dit moet aan de verdamper worden bijgesteld , als dit niet weg is te stellen is naar mijn idee de verdamper aan vervanging toe</p>

• R.L. van Egmond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2010 17:19 #96193 door R.L. van Egmond (GAST)
Beantwoord door R.L. van Egmond (GAST) in topic ploffen, slecht stationair, lpg
<p>bedankt voor jullie reactie.</p><p>de lpg installatie is gelijk met de gaskop erin gekomen en deze heeft hooguit 5000km meegedraaid. De verdamper zou dus in principe niet versleten kunnen en mogen zijn. Bij de carb kan ik geen noemenswaardige slijtage ontdekken op de as. Voor mij is het opvallend dat hij op beide brandstoffen hetzelfde loopt. Niet goed dus. De bougies zien er voor mij allemaal wel mooi en gelijkwaardig uit. Ik zal straks, wanneer de wagen op gas loopt, de bezineslang eraf halen om te kijken of deze wel afgesloten is.</p><p>groet, Ren&eacute;.</p>

• 13041-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-08-2010 21:36 #96192 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic ploffen, slecht stationair, lpg
<p>Hallo van Egmond.</p><p>Ontstekingtijdstipvoor de B18a is 21-23 graden voor bdp bij 1500 toeren.</p><p>De B20a heeft een tijdstip van 14 gradenvoor bdp bij 700 toeren zonder vacuum vervroeging.</p><p>Probeer deze afstelling eens.</p><p>Hans Slootweg</p>

• R.L. van Egmond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2010 22:14 #96191 door R.L. van Egmond (GAST)
Beantwoord door R.L. van Egmond (GAST) in topic ploffen, slecht stationair, lpg
<p>Bedankt Hans,</p><p>dit blok komt kompleet uit een combi op gas met dezelfde ontsteking. In die wagen liep hij als een zonnetje. Proberen echter kan geen kwaad. </p><p>groet,Ren&eacute;.</p>

• Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-08-2010 09:58 #96190 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic ploffen, slecht stationair, lpg
Als je backfires bedoeld kan het ook liggen aan een te arm mengsel. Jouw verdamper staat vermoedelijk nog afgesteld op een B18. Ik weet ook niet precies wat je hebt laten zitten. Maar als jouw blok compleet met verdeler uit een andere auto is gekomen die goed liep, moet je gaan kijken wat er nu anders is en dat is in ieder geval de verdamper en de afstelling en mogelijk
ook het spruitstuk en carburateur. Maar ik gok op de instelling van de verdamper.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD