motor loopt niet lekker p1800 es

• 10013-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-09-2010 12:11 #48801 door 10013-dummy
motor loopt niet lekker p1800 es is gemaakt door 10013-dummy
<p>Beste volvo liefhebbers even een vraagje</p><div><div>Mijn Volvo P1800 ES heeft tussen de 2000 en 2500 toeren een pingelend probleem de motor houd iets in loopt weer goed en houd dan weer iets in als ik dan harder ga rijden is het over.</div><div>Onder of boven deze toeren geen probleem dan draait de motor lekker constant .</div><div>Dus er is ergens iets niet goed maar wat ontsteking /injectie/ contactpuntjes/ elektrisch.</div><div> </div><div>Ben van plan om op LPG te gaan rijden dan omzeil ik dus mijn injectie en hoop ik geen probleem meer te hebben van mijn motor probleem bij 2000/2500 toeren klopt dat of heb ik een ander probleem met mijn motor.</div><div>Hoor het graag van jullie.</div></div><div align="left"><div style="LINE-HEIGHT: normal"> </div><div style="LINE-HEIGHT: normal"><span style="FONT-SIZE: 10pt"><strong>Edy Veenhuizen</strong></span></div></div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2010 18:51 #96428 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic motor loopt niet lekker p1800 es
Zit er een afgesloten gaspositiesensor op of nog de oude waarvan je het kapje los kanschroeven? Als het de laatste is dan het kapje loshalen (alleen de 4 schroefjes van het kapje!). Daaronder zie je koperen contactbanen lopen. Maak deze voorzichtig schoon met een gummetje of een wattenstaafje met contactspray. En zit de vacuumverlater v.d ontsteking nog aangesloten met het slangetje naar het spruitstuk toe? Zo ja het slangetje verwijderen en de aansluiting op het spruitstuk afdoppen. Daar loopt ie een stuk beter van.

• 10013-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-09-2010 19:17 #96427 door 10013-dummy
Beantwoord door 10013-dummy in topic motor loopt niet lekker p1800 es
<p>Peter bedankt voor je antwoord.</p><p>Er zit nog het oude kapje op die je los kan schroeven ga het morgen uit proberen.dan lees je het wel of het geholpen heeft.</p><p>Groetjes Veenhuizen</p><p> </p>

• 10013-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-09-2010 15:41 #96426 door 10013-dummy
Beantwoord door 10013-dummy in topic motor loopt niet lekker p1800 es
<p>Helaas het heeft niet geholpen </p><p> </p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2010 22:17 #96425 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic motor loopt niet lekker p1800 es
De sleepcontactjes en banen zagen er nog goed uit? Kijk anders ook even naar de centrifugaal gewichtjes onder de contactpunten. Misschien bewegen die niet lekker. Verder kun je de triggerpoints onderin de verdeler schoonmaken door er een visitekaartje oid doorheen te trekken. Er kan alleen vuil/vet tussen zitten, inbranden doen ze niet en je kan ze er zo uittrekken en weer terugplaatsen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD