Motor loopt niet lekker na snelwegrit

• Bart de Jager
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-09-2010 23:44 #48760 door Bart de Jager
Motor loopt niet lekker na snelwegrit is gemaakt door Bart de Jager
<p>Ben op vakantie met de 142 in Engeland en heb de eerste 750 km achter de kiezen, de 142 houdt zich nog kranig (zo ook de bestuurder) maar... na een lange snelwegrit en hard remmen (voor een roundabout met file) sloeg de motor af, startte wel weer meteen maar loopt stationair niet mooi rond (onregelmatig en iets te weinig toeren). Na even rustig gereden te hebben loopt ie al weer iets beter maar niet als voorheen. In de toeren gaat ie goed, trekkracht prima. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?</p><p>Tevens is me opgevallen dat er bij bepaalde snelheden (cq. bepaalde toerentallen) er een metaalachtige resonantie te horen is vanuit de motorruimte (bij 70km in 4 bijvoorbeeld, gaat het weer wat harder is het weer weg). Heb niks kunnen vinden wat los zit, ook hier iemand een idee?</p><p>Alvast bedankt en groeten vanuit Somerset!</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-09-2010 08:05 #96599 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Motor loopt niet lekker na snelwegrit
volgende kan nagekeken worden: als de motor steeds afslaat bij remmen,
dan kan het zijn dat de rembekrachtiger lek is (en wel hoe langer, hoe meer),
zie eens bij:
rembekrachtiger lijkt lek
Rembekrachtiger nieuwe type besteld. Hoe te (de)monteren?

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-09-2010 20:00 #96598 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor loopt niet lekker na snelwegrit
<p>Bart, lijkt een gevalletje van valse lucht.</p><p>Naast de mogelijkheid van de rembekrachtiger, zoals aangegeven door Willy, kan een defecte spruitstukpakking ook dit soort problemen geven. Is eenvoudig te testen door wat remmenreiniger op de spruitstukpakking te spuiten. Gaat de motor harder of zachter lopen op het moment dat je de remmenreiniger erop spuit dan is het bingo. Gebeurt er niets dan zit het lek ergens anders.</p>

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-10-2010 12:43 #96769 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Motor loopt niet lekker na snelwegrit
Stationair mengsel niet goed afgesteld. Ook een optie!

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD