b230 volvo 145 stoteren op hoge snelheid
- tim lucassen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 19:40 #48746
door tim lucassen (GAST)
b230 volvo 145 stoteren op hoge snelheid is gemaakt door tim lucassen (GAST)
een goede avond,
een tijd terug had ik al een bericht geplaatst over een slecht lopende b230 motor in mijn volvo 145
heb op aanraden van verschillende leden mijn kleppen gesteld en mijn motor liep toen een tijdje weer wat beter.
maar toen ik het aan durfde om op de snelweg te gaan rijden kreeg ik het probleem dat hij bij hoge snelheid ging stotteren en soms helemaal uit viel en een tijdje niet meer wou starten mijn bobine word ook erg heet.
van een kennis hoorde ik dat het wel eens kan zijn dat mijn bobine een voorstart weerstand nodig heeft.
nu kan ik hier over niks in mijn boek vinden.
weet iemand of dit bij dit type motor hoort?
ik heb mijn bobine al eens vervangen maar daar mee liep het slecht af hij is namelijk ontploft.
groeten tim
ps: contact punten vervangen, verdeler kap vervangen, bougie kabels vervangen, bougie's vervangen.
een tijd terug had ik al een bericht geplaatst over een slecht lopende b230 motor in mijn volvo 145
heb op aanraden van verschillende leden mijn kleppen gesteld en mijn motor liep toen een tijdje weer wat beter.
maar toen ik het aan durfde om op de snelweg te gaan rijden kreeg ik het probleem dat hij bij hoge snelheid ging stotteren en soms helemaal uit viel en een tijdje niet meer wou starten mijn bobine word ook erg heet.
van een kennis hoorde ik dat het wel eens kan zijn dat mijn bobine een voorstart weerstand nodig heeft.
nu kan ik hier over niks in mijn boek vinden.
weet iemand of dit bij dit type motor hoort?
ik heb mijn bobine al eens vervangen maar daar mee liep het slecht af hij is namelijk ontploft.
groeten tim
ps: contact punten vervangen, verdeler kap vervangen, bougie kabels vervangen, bougie's vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-09-2010 18:55 #96641
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic b230 volvo 145 stoteren op hoge snelheid
Voorschakelweerstand. Daar hoort een bepaalde bobine bij. De 145 heeft geen voorschakelweerstand voor zover ik weet, sommige B230 ontstekingen wel. Ik denk dat je de bobine aan moet passen bij het motortype, welk blok uit wat voor Volvo heb je? Welk Bosch no. staat er op de verdeler?
- tim lucassen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2010 16:24 #96640
door tim lucassen (GAST)
Beantwoord door tim lucassen (GAST) in topic b230 volvo 145 stoteren op hoge snelheid
dag marc,
sinds gister een andere bobine er in gezet en ik heb het idee dat dit erg geholpen heeft hij loopt mooi op dit moment.
ik hoop dat hij het blijft doen!
bedankt voor je reactie.
groeten tim
sinds gister een andere bobine er in gezet en ik heb het idee dat dit erg geholpen heeft hij loopt mooi op dit moment.
bedankt voor je reactie.
groeten tim
- tim lucassen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2010 16:24 #96639
door tim lucassen (GAST)
Beantwoord door tim lucassen (GAST) in topic b230 volvo 145 stoteren op hoge snelheid
dag marc,
bedankt voor je reactie.
groeten tim
bedankt voor je reactie.
groeten tim