geen vermogen bij wegrijden na starten.

Lees meer
28-07-2023 20:41 #203968 door Gerard Jansen
geen vermogen bij wegrijden na starten. is gemaakt door Gerard Jansen
Het probleem is ontstaan na wisselen van carburateur. Deze heb ik gereviseerd. De motor B20 (1973) loopt mooi maar wanneer ik weg wil rijden lijkt het wel of de motor geen vermogen heeft. Met LPG heb ik geen problemen. Wat kan het zijn?
Gerard Jansen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2023 00:29 #203969 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
misschien te arm afgesteld, brobeer eens om hem een beetje rijker te zetten en zit er de juiste naald in?.
Om wat voor carburator gaat het?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2023 09:25 #203971 door Gerard Jansen
Beantwoord door Gerard Jansen in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
Dag Johan, bedankt voor je reactie. De carburateur is een Stromberg CDSE. Inderdaad blijkt hij te schraal zijn afgesteld. Hoe weet ik dat ik de juiste naald gebruik. Het lijkt me bij dit type een vaste maat te zijn. Ik heb de naald en de buis vervangen. Misschien dat ik de naald iets hoger monteer. Wanneer de motor warm wordt verdwijnt het inhouden grotendeels. Ik heb lang op LPG gereden en moet waarschijnlijk wennen dat op benzine de motor even de tijd nodig heeft.

Groet, Gerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2023 10:25 - 29-07-2023 10:38 #203974 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
Ik zie dat je de Stromberg carb hebt gereviseerd, ziter een nieuwe naald in ?. Heb je de gasklep wellicht verkeerd gemonteerd ?.
De naald die ik erin zou doen is deze
Sproeiernaald Stromberg 175 CD "B1 AN" B20A'70-'72 - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2023 10:34 #203976 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
Gérard, je schrijft dat je de carburateur gereviseerd hebt. Betekent dat je een nieuwe sproeiernaald en sproeierbuis geplaatst hebt?

Bij het plaatsen van een nieuwe sproeierbuis in dit type Stromberg carburateur moet deze op de juiste hoogte (diepte) gemonteerd worden. Daarvoor is een speciaal stukje hulpgereedschap beschikbaar. 

Uiteraard moet het juiste type sproeiernaald dat bij jouw type motor hoort geplaatst zijn, echter op het stationaire gedrag maakt dat niet zo veel uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2023 12:02 #203983 door Gerard Jansen
Beantwoord door Gerard Jansen in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
Dag Ed,

Ook ik heb een 145  express. De carburateur heb ik samen met Peter Overtoom gereviseerd. Wij hebben de naald gebruikt die jij aangaf. Volgens mij staat daar geen nummer op.
 Zie de bijlage.

Groet, Gerard

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2023 12:25 #203984 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
Het nummer van de naald is lastig t e zien, deze wordt zichtbaar als je het bovenste kapje omhoog trekt, staat op de naald zelf en kun je met een vergrootglas lezen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2023 22:05 #204004 door Gerard Jansen
Beantwoord door Gerard Jansen in topic geen vermogen bij wegrijden na starten.
Heren,
Bedankt voor het meedenken over mijn probleem van de carburateur. Duidelijk is dat de carburateur schraal is afgesteld. Daar ik niet meer gewend was om op benzine te rijden was ik vergeten dat je de choke moet gebruiken. Even opwarmen dus.  De motor loopt prima als die warm is.
NB deze naald heeft echt geen nummer in de naald staan.

Hartelijke groet,
Gerard Jansen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.