Motor slaat af op steile helling - Katterug.
- Eelke de Jong (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-07-2023 09:45 #203774
door Eelke de Jong (GAST)
Motor slaat af op steile helling - Katterug. is gemaakt door Eelke de Jong (GAST)
Ik ben in het bezit van een Katterug met B18 motor. Bij het rijden op een zeer steile helling (2e versnelling) slaat de motor regelmatig af. Ik woon nl. in Portugal. Starten kan ik op dat moment vergeten.
Thuis heb ik het benzinefiltertje vervangen en ik heb ook een nieuwe brandstofpomp op het blok geplaatst. Het probleem blijft zich echter voordoen / herhalen.
Starten (moeizaam) lukt pas weer nadat het luchtfilter verwijderd is en ik benzine rechtstreeks in de carburateur heb gegoten.
Wil iemand mij op weg helpen met de mogelijke oorzaak? : Afstelling van .... of toch vuil in .... of iets anders ? Alle adviezen zijn welkom en ik ben er echt mee geholpen!
Mvg., Eelke
Thuis heb ik het benzinefiltertje vervangen en ik heb ook een nieuwe brandstofpomp op het blok geplaatst. Het probleem blijft zich echter voordoen / herhalen.
Starten (moeizaam) lukt pas weer nadat het luchtfilter verwijderd is en ik benzine rechtstreeks in de carburateur heb gegoten.
Wil iemand mij op weg helpen met de mogelijke oorzaak? : Afstelling van .... of toch vuil in .... of iets anders ? Alle adviezen zijn welkom en ik ben er echt mee geholpen!
Mvg., Eelke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Platinum lid
Minder
Meer
12-07-2023 13:08 #203775
door Leo Foederer
P544B B16A, P220VE B18A
Beantwoord door Leo Foederer in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Vlotterniveau te hoog of te laag?
Welke carburator? Doet hij het alleen bij helling op?
P544B B16A, P220VE B18A
- Ronald Zwerus
- Elite lid
Minder
Meer
12-07-2023 14:15 #203776
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Heb je het probleem ook wanneer de benzine tank vol zit . Misschien dat de aanzuigbuis niet vergenoeg in de tank komt.
- Teun van Popta
- Platinum lid
Minder
Meer
13-07-2023 16:05 #203800
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Dag Eelke,
En als de motor uitgevallen is, wat is dan het vervolg? Doet ie het weer na een tijdje of moet je afgesleept worden? Het kan namelijk, zeker bij warm weer, gewoon dampbelvorming zijn. (vapour-lock)
Teun
En als de motor uitgevallen is, wat is dan het vervolg? Doet ie het weer na een tijdje of moet je afgesleept worden? Het kan namelijk, zeker bij warm weer, gewoon dampbelvorming zijn. (vapour-lock)
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
14-07-2023 00:30 #203807
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Als je op euro95 rijdt moet je dit
www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...-naar-tropen-aamzone
om goed te kunnen rijden.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- Eelke de Jong (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2023 11:14 #203890
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Interessant antwoord. Waarvoor mijn dank. Ik heb inderdaad een nieuwe tank laten plaatsen in Nederland, begin dit jaar. De oude tank was lek en met kit dichtgesmeerd. Ik ga dit verder onderzoeken !
Nogmaals dank!
Nogmaals dank!
- Eelke de Jong (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2023 11:25 #203891
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Vlotterniveau te hoog of te laag?
Allereerst dank voor het antwoord. Het gebeurt alleen helling op. PV544 C - De motor is een B18 - Geen dubbele carburateur maar enkel . volgens mij een zenith
- Eelke de Jong (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2023 11:27 #203892
Als je op euro95 rijdt moet je dit www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...-naar-tropen-aamzone om goed te kunnen rijden.
succes
Johan Geers
Ik rijd altijd op euro 98 . Daarbij voeg ik loodvervanger toe om 'pingelen' te voorkomen.
- Eelke de Jong (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2023 11:28 #203893
Heb je het probleem ook wanneer de benzine tank vol zit . Misschien dat de aanzuigbuis niet vergenoeg in de tank komt.
Interessant antwoord. Waarvoor mijn dank. Ik heb inderdaad een nieuwe tank laten plaatsen in Nederland, begin dit jaar. De oude tank was lek en met kit dichtgesmeerd. Ik ga dit verder onderzoeken !
Nogmaals dank!
- Eelke de Jong (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2023 11:37 #203894
Dank voor het antwoord allereerst. Ik rijd altijd op euro 98 . Doet vapor lock zich ook voor bij 98? ik voeg ook vaak loodvervanger toe om 'pingelen' te voorkomen.