Motor slaat af op steile helling - Katterug.

  • Eelke de Jong (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-07-2023 09:45 #203774 door Eelke de Jong (GAST)
Motor slaat af op steile helling - Katterug. is gemaakt door Eelke de Jong (GAST)
Ik ben in het bezit van een Katterug met B18 motor. Bij het rijden op een zeer steile helling (2e versnelling) slaat de motor regelmatig af. Ik woon nl. in  Portugal. Starten kan ik op dat moment vergeten.
Thuis heb ik het benzinefiltertje vervangen en ik heb ook een nieuwe brandstofpomp op het blok geplaatst. Het probleem blijft zich echter voordoen / herhalen. 
Starten (moeizaam) lukt pas weer nadat het luchtfilter verwijderd is en ik benzine rechtstreeks in de carburateur heb gegoten.
Wil iemand mij op weg helpen met de mogelijke oorzaak? : Afstelling van .... of toch vuil in .... of iets anders ? Alle adviezen zijn welkom en ik ben er echt mee geholpen!
Mvg., Eelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2023 13:08 #203775 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Vlotterniveau te hoog of te laag?
Welke carburator? Doet hij het alleen bij helling op?
 

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2023 14:15 #203776 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Heb je het probleem ook wanneer de benzine tank vol zit . Misschien dat de aanzuigbuis niet vergenoeg in de tank komt. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2023 16:05 #203800 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Dag Eelke,

En als de motor uitgevallen is, wat is dan het vervolg? Doet ie het weer na een tijdje of moet je afgesleept worden? Het kan namelijk, zeker bij warm weer, gewoon dampbelvorming zijn. (vapour-lock)

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2023 00:30 #203807 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Als je op euro95 rijdt moet je dit www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...-naar-tropen-aamzone om goed te kunnen rijden.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eelke de Jong (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2023 11:14 #203890 door Eelke de Jong (GAST)
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Interessant antwoord. Waarvoor mijn dank. Ik heb inderdaad een nieuwe tank laten plaatsen in Nederland, begin dit jaar. De oude tank was lek en met kit dichtgesmeerd. Ik ga dit verder onderzoeken !
Nogmaals dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eelke de Jong (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2023 11:25 #203891 door Eelke de Jong (GAST)
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.

Vlotterniveau te hoog of te laag?
Welke carburator? Doet hij het alleen bij helling op?

Allereerst dank voor het antwoord. Het gebeurt alleen helling op. PV544 C  - De motor is een B18 - Geen dubbele carburateur maar enkel . volgens mij een zenith

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eelke de Jong (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2023 11:27 #203892 door Eelke de Jong (GAST)
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.

Als je op euro95 rijdt moet je dit www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/30...-naar-tropen-aamzone om goed te kunnen rijden.

succes

Johan Geers

Ik rijd altijd op euro 98 . Daarbij voeg ik loodvervanger toe om 'pingelen' te voorkomen.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eelke de Jong (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2023 11:28 #203893 door Eelke de Jong (GAST)
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.

Heb je het probleem ook wanneer de benzine tank vol zit . Misschien dat de aanzuigbuis niet vergenoeg in de tank komt. 

Interessant antwoord. Waarvoor mijn dank. Ik heb inderdaad een nieuwe tank laten plaatsen in Nederland, begin dit jaar. De oude tank was lek en met kit dichtgesmeerd. Ik ga dit verder onderzoeken !
Nogmaals dank!
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Eelke de Jong (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-07-2023 11:37 #203894 door Eelke de Jong (GAST)
Beantwoord door Eelke de Jong (GAST) in topic Motor slaat af op steile helling - Katterug.
Dank voor het antwoord allereerst. Ik rijd altijd op euro 98 . Doet vapor lock zich ook voor bij 98? ik voeg ook vaak loodvervanger toe om 'pingelen' te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.