Vraag Krukaskeering rubber

Lees meer
16-04-2023 14:30 #202844 door Kevin de Graan
Vraag Krukaskeering rubber is gemaakt door Kevin de Graan
Ik heb een vraag betreft de krukas keering. Ik heb volgens mij een origineel huisje voor een rubber keering. Ik heb een zwarte keering van het VKO. Ik had ergens op het forum gelezen dat deze beter afsluiten.

Nu viel me op dat ik deze keering gewoon met de hand in het huisje kon drukken. Hoort dit zo makkelijk te gaan? Aan de voorkant heb ik het met een blokje hout en hamer er in moeten helpen.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 16:20 #202848 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Vraag Krukaskeering rubber
Kevin, ik ben geen kenner maar ik vrees dat je de schijf op de voorgrond eerst moet verwijderen. Dan zul je een as zien waar de keerring op past. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 16:27 #202849 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Vraag Krukaskeering rubber
Beste Kevin,  Ben twijfelde ook aan deksel, maar bij de keerring behoort een bewerkt deksel gebruikt te worden.

Tevens moet het deksel goed gecentreerd worden, anders krijg gegarandeerd olie lekkage.
 Ik heb hiervoor een SVO nagemaakt van kunststof
 

Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 17:20 #202851 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Vraag Krukaskeering rubber
Bedankt voor jullie reactie.

Het dekseltje heb ik er trouwens af gehad voor het vervangen van de Keering. Er zat hier al een rubber Keering in. Het is geen aangepast huis omdat er ook niet een olie gaatje onderin zita zoals bij een vilten keering moet. De keering had ik er uit gehaald en dus nu die zwarte er in geduwd. Dat gedeelte ging voor mij gevoel wel erg makkelijk. Verder het weer op het loopvlak duwen met wat olie olie en pakkingen en vloeibare pakking heb ik daarna gedaan. Vervolgens met de schuifmaat aan de gang geweest voor het centreren.

Bij het distributiedeksel kreeg ik de nieuwe rubber keering er namelijk niet met de hand in

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 19:37 #202852 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Vraag Krukaskeering rubber
Kevin, heb je een PB tje gestuurd
fred K

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 20:26 #202853 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Vraag Krukaskeering rubber
Ook een reactie!

Groetjes Kevin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 21:06 #202854 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vraag Krukaskeering rubber
Er zijn een paar zaken belangrijk on lekkage, wat veel voorkomt, te voorkomen. Ten eerste de krukaspoelie, op den duur vertoont deze een slijtgroef en is het zaaks de nieuwe keerring iets minder diep erop te doen.
Een andere mogelijkheid is om een speedy sleeve te gebruiken, een metalen ring die op de poelie wordt geschoven
Om het huis goed te centreren moeten de boutjes van de carterpan worden losgedraaid, ook belangrijk om goed het contactvlak met kogellagervet in te smeren opdat het rubber niet verbrandt.

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2023 21:35 #202855 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Vraag Krukaskeering rubber
Ook bedankt voor je antwoord Ed. Er is eigenlijk geen groef of slijtage zichtbaar of voelbaar. Dus ik maak me eigenlijk geen zorgen over dat stuk dus ook een speedysleeve zal niet nodig zijn. Carterpan ligt er nu alleen op tegen het stof, maar heb ik nog niet bevestigd, dus die zal ook niet in de weg liggen.  Het enige dat ik apart vond was dat ik de keering erg soepel in het huisje gedrukt kreeg. Dus ben bang dat die dan daar zou gaan lekken. Rond de krukas sluit hij wel heel mooi aan.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2023 01:00 #202858 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vraag Krukaskeering rubber
Ik heb slechte ervaringen met een rubberen keerring.
Toen ik mijn onderblok bij Scandcar kocht lekte na nog geen 1000km de rubberen keerring terug na scandcar deze hebben een nieuwe gemonteerd, na nog geen 1000km deze ook weer lek ze hebben toen op mijn verzoek een vilten ring terug gemonteerd.
We zijn nu 18jar verder nog steeds geen lek.
En denk ja dat deze man wyantgroup.com/remembering-the-three-million-mile-volvo-man/  ooit rubberen ringen heeft gebruikt?
En lees dit stukje eens het onderdeel loopvalk van een keerring techniekgids.nl/oliekeerringen/ want dat had ik een te gladde as.
Dus zomaar een rubberen ring monteren gaat niet tenzij je de oppervlakte ruwheid van de as weet.

Scandcar heeft alles onder garantie gerepareerd dus goed service.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.