motor

Lees meer
22-02-2023 12:35 #202226 door Fred de Korte
Beantwoord door Fred de Korte in topic d-tronic injectie
` Hallo Ed
Heb nu  alles gecontroleerd motor begint steeds beter te lopen maar,stationair loopt hij onregelmatig op en neer 
andere map sensor er op gezet maar maar liep net zo als bij de oude sensor.
Waar kan ik het beste verder zoeken ideetje?
                                 alvast bedankt Fred.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2023 13:21 - 22-02-2023 13:47 #202229 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic motor
Hallo Fred,
is de sensor die de chokeklepstand vaststeld in orde en goed ingesteld en is het stationair toerental op de juiste manier ingesteld met de bypass die speciaal hiervoor is (ipv foutief met de stand van de chokeklep)?
Een bekende fout bij de D-Jetronic is dat men het stationaire toerental afsteld met de stand van de chokeklep en daardoor de rustpositie van de chokeklep tov de sensor niet meer klopt.
Tevens kan die sensor versleten en/of vervuild zijn. Naar mijn weten kan als het samenspel van die sensor met de stand van de chokeklep niet meer goed klopt de motor stationair ook "zagen".
succes,
Rudi

 

 

 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2023 15:17 - 22-02-2023 15:30 #202233 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic motor
Mooi dat er wat gebeurt, die pressure sensor vervangen door een andere heeft het risico dat ze beide kapot zijn. Testen hiervan kan door er vacuum op te zetten, dit is wel een standaard stukje gereedschap bij de moderne sleutelaar. Je kunt er ook op zuigen ... iets minder betrouwbaar, blijft er lucht komen dan is hij kapot. Dit is wel het onderdeel wat het pendelen kan veroorzaken. De beginnersfout om het toerental af te stellen met het schroefje van de throtle valve heeft Rudi al genoemd. Rest nog het controleren van de benzine druk en ev. lekkage van de benzineleiding. Let op bij de vroege 1800E zit de pressure regulator op de kachel en vanaf '72 dus late E en ES op het fuel manifold bij de injectoren. Oude benzine hebben we al benoemd, maar heb je al het benzine filter bij de brandstofpomp - achter onder de wagen vernieuwd ?.
Die Throttle valve switch kun je voorzichtig reinigen met contactspray. Mocht de B20E nu nog op drie poten lopen, dan heb je een draadbreuk in de inspuitdraadboom en die zit meestal vlak bij de stekkertjes.
Haal ze voorzichtig een voor een los en kijk of de motorloop veranderd (bij lopen op 3 poten trekt hij voor geen meter

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2023 12:52 #202326 door Fred de Korte
Beantwoord door Fred de Korte in topic motor
hallo Ed
Kan mijn andere map sensor kapot wezen ook al is het vacuum goed ?
van de week ga ik nog een andere sensor proberen bij Frans in Twello
of kan ik er beter een ruil sensor opzetten ? 
motor is wel afgesteld met kapotte sensor 
zou die daardoor ook kunnen zagen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2023 15:46 - 02-03-2023 15:48 #202332 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic motor
De afstelling van de D-jetronic veranderd niet ... als het de pressure sensor is, loopt hij meteen goed wanneer je er een goede inzet. Let op de nummers, er zijn meerdere zoek voor het nummer van de '71 144
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2023 16:08 #202334 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic motor
Met een te hoog stationair toerental gaat een D-jet ook zagen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2023 23:22 #202343 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic motor
Je hebt nodig de pressure sensor met 010 als laatste cijfer

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2023 07:48 #202345 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic motor
Je kunt natuurlijk map sensors blijven wisselen (ik heb er desnoods ook nog te koop voor je, of je een 010er nodig hebt is trouwens pas duidelijk als bekend is of het 1971 zich op het modeljaar betrekt, vanaf augustus 1971 werd er al het modeljaar 1972 verkocht met andere map nummers) maar daar een eerste wisselpoging blijkbaar geen verbetering gebracht heeft kun je naar mijn mening beter naar andere oorzaken zoeken, enkele mogelijkheden zijn al aangedragen en heb ik nog geen melding van gezien dat deze nagekeken zijn.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2023 08:01 #202346 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic motor
Spuit eens wat remmen reiniger in de buurt van je spruitstukpakking. Veranderd het toerental hierdoor?
Een vacuum lek kan de boel ook danig verstoren....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2023 14:42 #202410 door Fred de Korte
Beantwoord door Fred de Korte in topic motor
Hallo Rudi
Heb inmiddels weer een andere mapsensor er op gezet 
De motor loopt nu stationair redelijk goed maar bij het weg rijden houd hij in
laat ik het gas iets los dan reageert hij beter 
Zou dit nog met afstellen te verbeteren zijn?
Maandag gaat hij naar garage voor afstelling.
word vervolgt. 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.