startproblemen

Lees meer
14-09-2022 12:38 #200188 door Rolf Hunink
startproblemen is gemaakt door Rolf Hunink
Mijn Amazon P1200V uit 1957 heeft zo'n twee jaar stilgestaan. Heb hem wel aan de druppelaar aangesloten. Probeerde hem na terugkomst uit het buitenland te starten maar ondanks dat de motor keurig ronddraait, slaat deze niet aan. De 6V batterij functioneert dus nog keurig maar hij slaat niet aan. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en belangrijker, wat te doen? R. Hunink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2022 12:54 #200190 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic startproblemen
Hoi,Rolf,

Twee dingen eerst onderzoeken : komt er benzine bij de carburateur en vonken de bougies. Daarna zoeken we verder. We wachten je antwoord af.

succes, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2022 14:41 #200192 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic startproblemen
Er kan in twee jaar wel wat aanslag zitten bijvoorbeeld bij de ontsteking. Maar, domme vraag natuurlijk, waarom 2 jaar stilstaan als de auto goed is?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2022 15:19 #200193 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic startproblemen
Inderdaad Rolf, net wat Niet de Boer zegt eerst onderzoeken of er vonk is en benzine in de carburateur.
Dit is heel eenvoudig te controleren, je koopt een spuitbus remmenreiniger, dan moet je met twee personen zijn, de een start de ander spuit remmenreiniger in het luchtfilter.
Is de ontsteking in orde dan zal de motor aanslaan, conclusie ontsteking is in orde, de motor zal niet blijven lopen dus krijgt hij geen benzine.
Wat te doen: carburateur schoon maken, want ik denk dat de verouderde benzine de boordoener is en frisse benzine tanken.
succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.