Stoterstangen

Lees meer
11-07-2022 11:52 #199610 door Bob Mesman
Stoterstangen is gemaakt door Bob Mesman
Hallo allemaal, 

Ik ben bezig met het afronden van een blokwissel in mijn 144 (B20A). Het blok wat erin is gegaan heb ik eerst deels gedemonteerd gehad om eea te controleren, maar dit is een tijd geleden.
Bij het terugplaatsen van de stoterstangen twijfelde ik ineens of deze er gewoon in vallen, of dat ze op hun plek moeten klikken aan de nokvolgers?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2022 15:10 #199615 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Stoterstangen
beste Bob,
De stoterstangen, moeten goed in de kom van de nok volgers vallen, voor de zekerheid even stuk voor stuk aanduwen.
Zorg nu met monteren van    de tuimelaars AS, ervoor dat de moertjes van de stelboutjes los zijnen draai de stelboutjes zover mogelijk naar boven.
Dan de tuimelaar as op zijn plaats brengen en dan de 4 bevestiging bouten met het juiste moment vast zetten deze, hierbij opletten dat afhankelijk van de stand van de nokkenas er 2 of 3 van de stoter stangen goed in tuimelaar valt.
 Bij de andere stoter stangen zullen deze nadat de tuimelaar as juist gemonteerd is met twee vingers op zijn plaats gedrukt kunnen worden.
 
Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2022 13:49 #199646 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Stoterstangen
Om beter te kunnen voelen of de stoterstangen in de stoter vallen, monteer ik ze met olie. Dit vergemakkelijkt het voelen of hij goed in het rondje valt van de stoter. Je voelt dan dat hij een soort vacuum heeft.
Let ook op bij het monteren van het tuimelaarshuis dat ze goed onder de tuimelaars vallen als je de boutjes aandraait.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2022 14:55 - 12-07-2022 14:56 #199648 door Bob Mesman
Beantwoord door Bob Mesman in topic Stoterstangen
Dank jullie Fred en Ed, ik ga een paar stappen terug en doe het opnieuw! Met jullie tips moet het lukken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.