Rubber pakking klepdeksel

Lees meer
22-01-2022 16:27 - 22-01-2022 16:28 #197456 door Marijn de Koning
Rubber pakking klepdeksel is gemaakt door Marijn de Koning
In de shop is ook een rubber te koop als vervanging voor het kurken klepdelselpakking:  Pakking kleppendeksel B18/B20 (Rubber) - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
Iemand daar ervaring mee? Is de pasvorm goed? Sluit hij beter af dan het kurk origineel? En gaat ie langer mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-01-2022 09:23 - 25-01-2022 12:06 #197481 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Rubber pakking klepdeksel
Beste Marijn,

Goede vraag, die ik ook had moeten stellen ooit... Ik heb dit rubber ooit gekocht, en vond het helemaal niks. Ik heb me laten vertellen dat dit ermee te maken heeft dat 'ie eigenlijk bedoeld is voor het (dikke) aluminium kleppendeksel. Daarin wordt het rubber meer in de juiste houding geforceerd en dat werkt beter. Dat gebeurt met het standaard deksel niet, en daardoor heeft het rubber telkens de neiging naar binnen te floepen bij monteren,

Voor het standaard kleppendeksel raad ik gewoon de kurken pakking aan.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
24-01-2022 19:51 #197497 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Rubber pakking klepdeksel
Dag Marijn,
Neopreen dichtingen hebben het voordeel dat je het kleppendeksel kan losmaken/terug vastmaken zonder de dichting te vervangen. 
Een goed geplaatste dichting uit kurk zal ook dicht houden maar verdraagt minder een kleppendeksel dat niet volledig vlak is.
Groet, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2022 20:15 #197549 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Rubber pakking klepdeksel
Hi, dank voor de reacties!
Ik ga het gebruiken met het standaard kleppendelsel. Vanwege het regelmatig kleppen stellen gaat deze vaak los, maar ik heb nooit zin om zo vaak de pakking te vervangen. 
Zou ik het rubber niet in de deksel kunnen lijmen / kitten om te zorgen dat ie aan die kant goed afsluit?
Maargoed, als er niemand is die positieve ervaringen heeft met dit rubber dan ga ik het er denk ik niet op gokken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2022 20:29 #197552 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Rubber pakking klepdeksel
Ik stel ook regelmatig de kleppen maar de kurken klepdekselpakking laat ik elke keer vrolijk zitten. Ik hou het niet bij maar ik gok dat de pakking ergens tussen de 50 en 100.000km vervangen wordt.
Wat wel belangrijk is, is dat de pakking goed in het klepdeksel blijft zitten, is een kwestie van de lipjes voorzichtig aanknijpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2022 22:15 #197553 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Rubber pakking klepdeksel
Ook ik gebruik de kurken versie langere tijd, het is dan (naast wat Han genoemd heeft) wel van belang bij het terug plaatsen van het deksel het even iets heen en weer te schuiven tot men voelt dat het weer precies op dezelfde plek ligt. Het voordeel van het hergebruik is dat het kurk zich al naar het kleppendeksel gevormd heeft. Bij plaatsing van een nieuwe moet ik regelmatig na de eerste ritten de schroeven iets verder aantrekken omdat door het zetten van het kurk het deksel steeds weer wat losser zit.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2022 23:45 #197554 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Rubber pakking klepdeksel
Ik gebruik de kurken versie ook meerdere malen tot u geen problemen en hoezo dikweils kleppen stellen ik doe het om de 20000 km en moest laats drie kleppen een beetje bijstellen.
Ik rijdt op benziene met een gaskop.
Het is maar net hoe dat je rijsteil is.
Maar in Nederland reed ik op gas en deed het ook om de 20000km nooit geen problemen gehad.

m.vr.gr.

Johan Geers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.