Spruitstuk combinatie

Lees meer
27-12-2021 18:06 #197059 door LJ
Spruitstuk combinatie is gemaakt door LJ
Vanwege de conversie van een modernere Weber naar een dubbele SU heb ik laatst een ander inlaatspruitstuk (418404) voor mijn B20 gescoord. Tijdens monteren valt op dat de flens dikte van het uitlaatspruitstuk dikker is dan de flens van het inlaatspruitstuk, waardoor de ringen niet het inlaatspruitstuk aandrukken. Nu is dit natuurlijk wel op te lossen door extra aangepaste ringen te plaatsen o.i.d., maar ik vraag me af of er een juiste spruitstuk combinatie is voor een B20 motor met dubbele SU. Iemand die weet hoe dit precies zit? 

En zo te zien is mijn uitlaatspruitstuk gemodificeerd, ik begreep dat deze normaal vast zat aan een inlaatspruitstuk wat één geheel was.

 

1800S '67
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2021 18:27 #197060 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spruitstuk combinatie
Beste LJ,
het losse aluminium inlaatspruitstuk voor dubbele carburateur is origineel alleen op de B18 geplaatst, met een los gietijzeren uitlaatspruitstuk met enkele uitgang.
Op de B20 met carburateurs werd een gietijzeren gecombineerd in- en uitlaat spruitstuk geplaatst (dubbele uitgang).
De B20 injectie had weliswaar een los gietijzeren uitlaatspruitstuk met dubbele uitgang maar dat heeft hetzelfde probleem met de flensdikte (en een groter scheurrisico dan de gemodificeerder versie die je nu hebt).
Dus of originele combinatie plaatsen, of aangepaste ringen, of flens op maat brengen (complete flens of alleen daar waar de schijven zitten, dat laatste heb ik eens gedaan met een frees).
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2021 19:44 #197061 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Spruitstuk combinatie
Bedankt voor de uitleg Rudi, duidelijk verhaal. Ik heb wel verschillende inlaatspruitstukken voor dubbele SU’s voorbij zien komen, maar die hebben dus allemaal dezelfde flensdikte begrijp ik uit je verhaal. 

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2021 10:54 #197062 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Spruitstuk combinatie
LJ, ik heb een gecombineerd in-uitlaat met dubbele uitgang liggen, misschien is dat wat voor je.
Vr groet, Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2021 11:36 #197063 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spruitstuk combinatie
Beste LJ (opvallend korte naam trouwens, en geen klinkers erin),
alle losse aluminium dubbele carburateur inlaatspruitstukken hebben een dunnere flensdikte dan de gietijzeren uitlaatspruitstukken (met of zonder inlaatdeel eraan) met dubbele uitgang.
groeten,
Rudi
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2021 14:33 - 28-12-2021 14:40 #197065 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Spruitstuk combinatie
Beste LJ & Rudi,
 Ik liep in het verleden ook tegen dit probleem op. Heb dat opgelost  dmv een halve dikke ring op de bestaande ring te lassen.
 

 

Inmiddels achterhaalt heb nu 4-2-1 van een amazon pas gemaakt.
 

suuces fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.