Choke - koude motor probleem

Lees meer
26-11-2021 18:22 #196753 door Henk Assen
Choke - koude motor probleem is gemaakt door Henk Assen
Amazon, 1970, B20, enkele Stromberg CD175 2,

probleem : als motor koud is, moeilijk aan de praat te krijgen. Als ik choke gebruik start de auto helemaal niet. Zonder choke aan de loop gebracht. Op moment dat motor aanslaat wil ik aan de loop houden door iets bij te choken. Motor slaat onmiddellijk af alsof hij verstikt. 
Ontsteking elektronisch, verdelerkap, bougiekabels, rotor, alle pakkingen spruitstuk en carburateur zijn nieuw.

CO is afgesteld maar blijft, bij warme motor, op 6.5 hangen en is niet lager te krijgen. Zit een gereviseerde carburateur op. 

wie kent dit probleem of heeft hetzelfde meegemaakt.

graag wat technische hulp.

Henk. Lidnummer 15453

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2021 18:59 #196754 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Choke - koude motor probleem
Mijn eerste verdenking gaat uit naar de ontsteking; vermoedelijk een te zwakke vonk. (een elektronische ontsteking is niet de holy grale...  )
Zet de electrodeafstand van je bougies eens wat krapper, op bijv 0,5mm. Als dat een verbetering geeft is dat het bewijs voor een probleem in je ontsteking.

Het CO moet je ergens tussen 2,5 --- 4.5% te krijgen zijn; sproeierbuis iets verder omhoog persen. Daar is speciaal gereedschap voor. Maar eerst moet je ontsteking op orde zijn.
Staat de ontsteking wel op tijd?
Ook nergens valse lucht?

Over het algemeen is het zo: "Daar waar het laatst aan gesleuteld is, daar zit het probleem". En je hebt het e.e.a. aangepakt dus al die items dienen gecontroleerd te worden!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2021 19:38 #196755 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Choke - koude motor probleem
Beste, dank voor meedenken. Het probleem doet zich alleen voor als de koude motor loopt en ik de choke wil gebruiken om stationeer lopen te verhogen. De motor slaat dan direkt af. Choke dicht en opnieuw starten en de stationaire loop beïnvloeden met gaspedaal en probleem doet zich niet voor.
Alle andere functies zijn goed/getest op werking en zijn nieuw/vernieuwd. Ook trekken valse lucht is gecontroleerd en is niet aan de orde.

carburateur is nu bij bedrijf welke heeft gereviseerd. Zal nog bericht sturen ivm hoogte afstelling.

Henk 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2021 12:22 #196760 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Choke - koude motor probleem
Het lijkt erop dat hij al te rijk staat en de choke hem verzuipt...inderdaad de buis omhoog of andere naald?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2021 17:35 - 27-11-2021 17:36 #196766 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Choke - koude motor probleem
Ik meen dat de choke zo afgesteld moet zijn dat bij het uittrekken er eerst meer toeren gemaakt moeten worden en en bij verder uittrekken pas het mengsel rijker mag worden. Ik zou niet te snel allerlei ontstekingsdingen gaan veranderen. 
 

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2021 00:06 #196773 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Choke - koude motor probleem
Ik weet niet of dat je een onsteking tester heb anders moet je er die eens aanhangen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.