hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU

Lees meer
12-10-2021 12:18 #196105 door Floris van Abswoude
hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU is gemaakt door Floris van Abswoude
Geachte mede-volvoliefhebbers,

Ik heb een half jaar geleden mijn eerste auto gekocht: een blauw met witte amazon, en dat op mijn 20e! (wat een trots!)
Helaas wist ik bij de koop niet zo goed waar ik op moest letten (al doende leert men) en lang verhaal kort: cil 1 versleten zuigerveer en bijna geen compressie dus veel vibraties en enorm olieverbruik en olie lekkage uit de kleppendeksel en peilstok door overdruk. 
Heb dit weekend een ander b20A blok er in gehangen en dit is gelukkig allemaal goed gegaan. Veel gedoe met de timing gehad omdat dit andere blok zonder ontsteking kwam, en ik deze dus vanaf 0 moest afstellen. 
Dit betreft een b20a met dubbele SU hif44 met lpg, en ik krijg hem maar niet aan de praat. Steeds een beetje gerommel en een klein beetje warmte in de kop, maar starten doet 'ie niet. 
Ik ben dus nogal onervaren met deze techiek, en zelfs met tientallen forumposts en handboeken kom ik er maar niet uit. Ik zou graag naar een sleuteldag rijden, maar ik kan er nu dus niet mee rijden. 

Mijn vraag aan jullie: 
Zou er iemand zijn met ervaring van het afstellen van deze caburateurs en motor die naar mij (omgeving Leiden) toe zou willen komen op een zaterdag/zondag middagje? 
(uiteraard onder vergoeding van genoeg koffie en lekkers etc) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2021 18:05 #196431 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Waar woon je Floris?

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2021 19:20 #196432 door Floris van Abswoude
Beantwoord door Floris van Abswoude in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
In Oegstgeest, net naast Leiden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2021 19:23 #196433 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Dat ken ik goed, want ik heb in Leiden gestudeerd en mijn zwager woont in Warmond.
een beetje ver alleen voor Vlissingen waar ik woon.
 

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2021 01:00 #196434 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Probeer deze website eens staan veel voorbeelden van afstellen SU www.google.com/search?q=afstellen+SU+car...ceid=chrome&ie=UTF-8

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2021 15:34 #196442 door Maickel van Rossum
Beantwoord door Maickel van Rossum in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Hi Floris,

Ik heb toevallig net mijn dubbele SU HS6 carburateurs gereviseerd en afgesteld. Lijkt goed te zijn gegaan. Hij loopt nu in ieder geval weer netjes. Ik heb nog niet een proefrit kunnen maken om het rijdend te testen omdat de hulpkoppelingscilinder de geest gaf, maar goed. Op het eerste gezicht ziet het er hoopvol uit. Ook bij mij wilde de motor na revisie van de carburateurs niet lopen op benzine, op LPG overigens wel.

Ik kan je eventueel wel wat tips geven als jouw carburateurs enigzins op de mijne lijken.....

Maickel van Rossum

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2021 21:06 #196447 door Floris van Abswoude
Beantwoord door Floris van Abswoude in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Beste allemaal, heb uiteindelijk dit weekend mijn auto voor het eerst kunnen starten, nadat ik de ontsteking helemaal opnieuw heb afgesteld. 
wel loop de auto nu ruw, en ik heb gemerkt dat de vorige eigenaar van dit blok de kleine gaatjes in de vlinderkleppen heeft dichtgemaakt, waardoor de auto helemaal geen lucht krijgt als ik geen gas geef. Ik zou niet weten waarom dit gedaan is, maar ik ga eerst de kleppen verder open zetten bij geen gas geven om te zien of dat de auto dan wel stationair kan draaien. (Moest constant wat gas geven om hem niet uit te laten vallen)
@Teun-ja dat snap ik maar toch hartelijk bedankt voor uw reactie!
​​​@johan Geerts, de link die u gestuurd heeft is alleen een Google search, geen website. 
@Maickel ik zou tips voor het afstellen van de benzine en LPG mengsels zeker waarderen. 

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2021 00:25 #196448 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Hier bij een Copy van het Olyslagerboek, is wel van een 140serie maar dat maakt niets uit is hetzelfde voor Amazone

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2021 17:13 #196484 door Floris van Abswoude
Beantwoord door Floris van Abswoude in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Beste vrienden, de update van vandaag en een kleine doorbraak. Na een middagje starten en sleutelen krijg ik de motor nu betrouwbaar en redelijk vlot gestart elke keer. Loopt op LPG en benzine goed, iets mooier op lpg. Stationair loopt mooi, alleen als ik gas geef blijft het gas hangen en gaat de motor vanzelf zelfs nog harder lopen. 
verdenkingen voor dit fenomeen (gebaseerd op andere forum verhalen etc) zijn bij mij misschien traag sluitende vacuüm kleppen, valse lucht of rijk of arm mengels. 
Wel was te zien dat zodra de vacuüm kleppen zich opende deze open bleven hangen en daarmee gepaard ging de motor harder lopen. 
Hebben jullie hier misschien ervaring mee en een idee?
Heb ook geen echte manier om te bepalen of het mengsel te rijk of te arm is. Carbs staan volgens de vuistregel 2 rotaties van helemaal dicht af, en LPG heb ik de originele instelling op de verdamper van voordat ik het blok wisselde, dus dat zou ook goed moeten zijn want het oude blok liep goed op lpg.
Ik wil al een tijdje een gunson colortune bemachtigen maar die vind ik nergens meer.
Bedankt voor uw reacties en hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2021 00:17 #196488 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
Geen eBay APP ID en/of Cert ID gedefinieerd in Kunena-configuratiewww.gunsonshop.com/contents/en-us/p209_G...-Spark-Plug-Kit.html


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.