- Berichten: 11
hulp bij afstellen nieuwe motor met dubbele SU
- Floris van Abswoude
- Offline
- Nieuw lid
Ik heb een half jaar geleden mijn eerste auto gekocht: een blauw met witte amazon, en dat op mijn 20e! (wat een trots!)
Helaas wist ik bij de koop niet zo goed waar ik op moest letten (al doende leert men) en lang verhaal kort: cil 1 versleten zuigerveer en bijna geen compressie dus veel vibraties en enorm olieverbruik en olie lekkage uit de kleppendeksel en peilstok door overdruk.
Heb dit weekend een ander b20A blok er in gehangen en dit is gelukkig allemaal goed gegaan. Veel gedoe met de timing gehad omdat dit andere blok zonder ontsteking kwam, en ik deze dus vanaf 0 moest afstellen.
Dit betreft een b20a met dubbele SU hif44 met lpg, en ik krijg hem maar niet aan de praat. Steeds een beetje gerommel en een klein beetje warmte in de kop, maar starten doet 'ie niet.
Ik ben dus nogal onervaren met deze techiek, en zelfs met tientallen forumposts en handboeken kom ik er maar niet uit. Ik zou graag naar een sleuteldag rijden, maar ik kan er nu dus niet mee rijden.
Mijn vraag aan jullie:
Zou er iemand zijn met ervaring van het afstellen van deze caburateurs en motor die naar mij (omgeving Leiden) toe zou willen komen op een zaterdag/zondag middagje?
(uiteraard onder vergoeding van genoeg koffie en lekkers etc)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris van Abswoude
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
een beetje ver alleen voor Vlissingen waar ik woon.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maickel van Rossum
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 58
Ik heb toevallig net mijn dubbele SU HS6 carburateurs gereviseerd en afgesteld. Lijkt goed te zijn gegaan. Hij loopt nu in ieder geval weer netjes. Ik heb nog niet een proefrit kunnen maken om het rijdend te testen omdat de hulpkoppelingscilinder de geest gaf, maar goed. Op het eerste gezicht ziet het er hoopvol uit. Ook bij mij wilde de motor na revisie van de carburateurs niet lopen op benzine, op LPG overigens wel.
Ik kan je eventueel wel wat tips geven als jouw carburateurs enigzins op de mijne lijken.....
Maickel van Rossum
Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris van Abswoude
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
wel loop de auto nu ruw, en ik heb gemerkt dat de vorige eigenaar van dit blok de kleine gaatjes in de vlinderkleppen heeft dichtgemaakt, waardoor de auto helemaal geen lucht krijgt als ik geen gas geef. Ik zou niet weten waarom dit gedaan is, maar ik ga eerst de kleppen verder open zetten bij geen gas geven om te zien of dat de auto dan wel stationair kan draaien. (Moest constant wat gas geven om hem niet uit te laten vallen)
@Teun-ja dat snap ik maar toch hartelijk bedankt voor uw reactie!
@johan Geerts, de link die u gestuurd heeft is alleen een Google search, geen website.
@Maickel ik zou tips voor het afstellen van de benzine en LPG mengsels zeker waarderen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris van Abswoude
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
verdenkingen voor dit fenomeen (gebaseerd op andere forum verhalen etc) zijn bij mij misschien traag sluitende vacuüm kleppen, valse lucht of rijk of arm mengels.
Wel was te zien dat zodra de vacuüm kleppen zich opende deze open bleven hangen en daarmee gepaard ging de motor harder lopen.
Hebben jullie hier misschien ervaring mee en een idee?
Heb ook geen echte manier om te bepalen of het mengsel te rijk of te arm is. Carbs staan volgens de vuistregel 2 rotaties van helemaal dicht af, en LPG heb ik de originele instelling op de verdamper van voordat ik het blok wisselde, dus dat zou ook goed moeten zijn want het oude blok liep goed op lpg.
Ik wil al een tijdje een gunson colortune bemachtigen maar die vind ik nergens meer.
Bedankt voor uw reacties en hulp!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3364
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.