olie pomp gezocht b234f!!

Lees meer
11-07-2021 10:08 #194821 door Brian van Boven
olie pomp gezocht b234f!! is gemaakt door Brian van Boven
goedendag,
ik zit op werk met een probleem tijdje terug hebben wij een volvo 740 met een b234f blok erin die stuk is gelopen door de poelie van de oliepomp omdat die afbrak...
de motor hebben wij dus nu enig zins gerestaureerd en kop is weer gemaakt omdat daarvan alle kleppen krom geslagen was, dus alles is in principe plug and play met het inbouwen, maar. toen wij de oliepomp wouden bekijken bleek het dat die op de as waar de poelie mee vast zit ingeslagen is en hierdoor de poelie veel speling heeft die heb ik dus geprobeerd te repareren maar het is er geen succes mee geworden omdat de keerring net over het beschadigde stukje van de as loopt. nu hebben we dus geprobeerd een nieuwe oliepomp op te zoeken maar nergens kunnen wij er een vinden, nu is de vraag aan jullie of jullie iemand weten met een sloop blok of er een hebben liggen van een b234f motor? of weten jullie toevallig waar je nog zo een oliepomp vinden kan?
alvast bedankt!
met vriendelijke groet,
Discussie gesloten.
Lees meer
11-07-2021 12:50 #194825 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic olie pomp gezocht b234f!!
Beste Jack,
 al eens geprobeerd bij onze eigen web shop?
Discussie gesloten.
Lees meer
11-07-2021 13:52 #194826 door Brian van Boven
Beantwoord door Brian van Boven in topic olie pomp gezocht b234f!!
ik heb al gezocht op de site maar helaas is dat niet de goede die ik hebben moet. die ik hebben moest. ik heb een foto in de bijlage gestuurd van de olie pomp die ik hebben moet.
op de pomp van ons staat serie nummer 3340-1 maar als ik dat nummer opzoek dan vind ik niks over deze oliepomp en waar je een nieuwe halen kan
 
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Lees meer
13-07-2021 22:26 #194846 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic olie pomp gezocht b234f!!
Kijk eens op de site van Timen Smit uit Vaassen. Timen is een vakman op gebied van 940 en 740. Hij kan je beslist verder helpen.
Succes.
Discussie gesloten.
Lees meer
14-07-2021 01:26 #194849 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic olie pomp gezocht b234f!!
Kijk eens op deze webpagina www.google.com/search?q=oil+pump+volvo+b...ceid=chrome&ie=UTF-8  vind je wel de juiste pomp.
succes

Johan Geers
Discussie gesloten.
Lees meer
15-07-2021 22:07 #194881 door Brian van Boven
Beantwoord door Brian van Boven in topic olie pomp gezocht b234f!!
we hebben de huidige pomp nog weten te redden en een nieuwe pakking en keerring en een sterkere bout gebruikt. volvo loopt goed en lekt niet dus daar zijn we heel blij mee.
ik dank jullie voor de hulp en als we bij de pomp toch nog weer problemen opkomen weten we ook waar we kunnen zoeken voor een pomp

met vriendelije groeten
Discussie gesloten.