- Berichten: 104
Aansluiting "Oil Trap" (of "eitje")
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
Betreft 1800S uit '67.
Er is geen slang aangesloten op de "oil trap"/"eitje" van de B18, zie foto.
In de onderdelencatalogus staat wel degelijk een verbinding getekend, zie geel omcirkeld deeltje in de catalogus.
Wat is de functie van deze aansluiten en mag deze zomaar weggelaten worden? Ik heb nl. de indruk dat er wat olie ontsnapt langs deze weg.
Alvast bedankt, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Kan (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 30
vrgr Anton Anton
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Kan (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 30
vrgr Anton Anton
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Dank voor je antwoord en (duidelijke) foto.
Is idd. een B18 B.
Klopt, de rembekrachtiger zit bij mij op het inlaatspruitstuk.
Het "eitje" is open.
Op mijn inlaatspruitstuk zit geen andere opening (zoals op jouw foto) waar ik de rembekrachtiger zou kunnen op aansluiten.
Enig idee wat te doen? Of is dit inlaatspruitstuk niet OK (is een 1800S, modeljaar "M", van maart 1067).
Vriendelijke groet, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Kan (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 30
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Hartelijk dank voor het heldere antwoord.
Op dit inlaatspruitstuk is een plaatsje voorzien waar kan geboord worden, zie de gele pijltjes op de foto (net onder de benzinetoevoerslang).
Wellicht handigst om dat te gebruiken om het eitje op aan te sluiten.
Inderdaad, in het midden is de rembekrachtiger aangesloten.
Ken je het part. nr. van de restrictie-nippel (op jouw foto hierboven)?
Vriendelijke groet en dank,
Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
www.volvokv.nl/categories/product/3757-n...gory_pathway-2427247
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Het verschil lijkt te zitten in het "kraagje" op het einde van de nippel.
De versie voor B18 had dit kraagje origineel niet en is later vervangen door de versie met het kraagje.
Ik haal deze info van de Skandix.de website: Link
Vriendelijke groet, Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Kan (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 30
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Vansteenkiste
- Offline
- Expert lid
- 1800S van 24/03/1967
- Berichten: 104
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.