Tweede VOD

Lees meer
24-01-2021 03:19 #192202 door Johan Geers
Tweede VOD is gemaakt door Johan Geers
Beste Volvo liefhebbers, zoals vele van jullie wel weten woon ik op de Filippijnen
Daar heeft men geen Volvo amazone dus ik ben afhankelijk van de club als het op onderdelen aankomt en die doen daarin een goede job.
Echter de post doet er steeds langer over om onderdelen bij mij thuis te brengen drie maanden is geen uitzondering.
Dus ben ik een klein VOD opgestart met als enige klant mijzelf.
Nu heb ik al veel reserve zowel nieuw als tweede hands.
Ik heb nu eens op het pakking gebied gestort en ik liep al gelijk tegen een probleem/vraag aan.
Spruitstukpakking nu daar hebben er wat van maar welke heb ik nodig als reserve?
Ik heb een B20E met carburators en een Simons uitlaatspruitstuk dus een uitlaatpakking heb ik niets aan.
Kan ik met een van de twee onderstaande uit de voeten en hoe is de kwaliteit van deze pakkingen
www.volvokv.nl/producten/product/7890-pa...d/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/7891-pa...f/category_pathway-2

Of moet ik een van vier onderstaande nemen.
www.volvokv.nl/producten/product/1317-pa...1/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/2228-pa...8/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/2272-pa...d/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/2273-pa...f/category_pathway-2

Dan het kleppendeksel pakking wat is de ervaring met de rubberen t.o.v. de kurken pasvorm herbruikbaarheid?
www.volvokv.nl/producten/product/9746-pa...0/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/7704-pa...r/category_pathway-2

Dan de voorste krukas keerring zijn er ook twee van, kwallieit t.o.v. elkaar?
www.volvokv.nl/producten/product/987-oli...o/category_pathway-2
www.volvokv.nl/producten/product/7879-ol...e/category_pathway-2


alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2021 14:53 #192210 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Tweede VOD
Hallo Johan,

Je schrijft dat je een Simons uitlaatspruitstuk en een inlaatspruitstuk voor dubbele carburateurs gebruikt. Er van uitgaande dat het een 4 in 1 uilaatspruitstuk is
dan zijn de uitlaatpakkingen van de 4 sets overbodig omdat je ze niet kunt gebruiken.
Als de centrering van het inlaatspruitstuk met 4 ringen in de inlaatkanalen geborgd is, en de paspennen uit de E cilinderkop zijn verwijderd dan kun je beide
spruitstukpakkingen gebruiken. zowel de 81378911 als de 81378912. Zitten de paspennen nog in de kop dan past alleen 81378912 B20E-F. De kwaliteit valt of
staat met de vlakheid van de af te dichten oppervlakken. Dat geld ook voor het kleppendeksel ,waar ik alleen maar goede ervaring met de kurkpakking heb.
Van het bestaan van een rubberpakking lees ik voor het eerst in jouw vraagstelling. Met de rode olie keerring heb ik goede ervaring, maar hier geldt hetzelfde
als met de vorige, het oppervlakte van de bus.

Vriendelijke Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2021 22:52 #192225 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Tweede VOD
Bedankt Albert, de paspennen zitten er nog in dus ik moet voor de 81378912 B20E-F gaan.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2021 18:35 - 27-01-2021 18:35 #192276 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Tweede VOD
Hoi Johan,

Ik heb beide soorten kleppendekselpakkingen gehad, maar ben na de rubberen gewoon weer overgestapt naar de kurken. Zeker met het oog op het prijsverschil zag ik er geen meerwaarde in en kreeg ik hem ook lastiger op zijn plek. Dat zal vast en zeker aan mij liggen, maar toch ;) ;)

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2021 23:14 #192280 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Tweede VOD
Beste Stijn, ik ben voor kurk gegaan de keren dat je kleppen stelt is ook niet zo veel en zeker ik niet ik rijdt op benziene met een gaskop.

bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.