Carterontluchting

Lees meer
21-11-2020 15:34 #191021 door Bernard Fortuyn
Carterontluchting is gemaakt door Bernard Fortuyn
Wie kan mij helpen het principe van de Carterontluchting beter te begrijpen?
Ik snap dat de olielampen uit kleppendeksel en Carter netjes verbrand moeten worden voordat ze in de atmosfeer komen. Maar moet nou de Carterontluchting aangesloten worden op het spruitstuk en de olievuldop op het luchtfilter of is het net andersom. Wat is de logica? Er heerst toch in beide delen van de motor eenzelfde lichte (misschien iets meer naarmate de motor verder versleten raakt) overdruk?
Ben reuze benieuwd of en wat ik over het hoofd zie.
Hartelijke groet en alvast bedankt.
Bernard Fortuyn

Ps het gaat om een b20a

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2020 17:34 #191024 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Carterontluchting
De verwarring is begrijpelijk, want aansluiting bij de B20 is net omgekeerd aan die bij de B18. Bij jouw B20 gaat de leiding van de olievuldop naar het spruitstuk en van het "eitje" naar het luchtfilter. Je kunt op het eitje eventueel ook een klein luchtfilter plaatsen en dan de slang laten vervallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2020 21:24 #191117 door Bernard Fortuyn
Beantwoord door Bernard Fortuyn in topic Carterontluchting
Hartelijk dank Paul!
Het gekke is dat het dus fout zat (Carterontluchting op spruitstuk, olievuldop op luchtfilter). Andersom past qua lengte van rubber leidingen niet.
Heb je ook een idee wat de logica is? En vraag 2 is dan: denk je dat het veel uitmaakt?
Hgr
Bernard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2020 13:36 #191136 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Carterontluchting
Logica? Ik denk milieu-overwegingen ivm uitstoot. Ik zou het aansluiten zoals Volvo het heeft bedoeld. Succes! Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.