afstellen b20a met supercharger icm lpg

  • Rens Westenberg (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-11-2020 17:09 #190731 door Rens Westenberg (GAST)
afstellen b20a met supercharger icm lpg is gemaakt door Rens Westenberg (GAST)
hallo allemaal!
Vandaag heb ik eindelijk mijn project afgemaakt en voor het eerst 'gestart'. Het project bestaat uit een onaangepast en al meer dan 200.000km 'goed ingelopen' b20a blok waar een Eaton m65 supercharger tegen aan gebout zit. Deze blaast vervolgens theoretisch iets van 1,4 maal de atmosferische druk door een intercooler van een Audi a6 de motor in. Ik kan niet genoeg nadruk leggen op het woord 'theoretisch', want ik heb vooralsnog geen boost meter of iets dergelijks. Om het project al helemaal wazig te maken zuigt de compressor de lucht aan door een verdacht kleine gasklep van een onbekend 1.4L VW motorblok waarop ik vervolgens de orginele LPG venturi op heb gemaakt. Ik kan begrijpen dat dit enigzins lastig voor te stellen maar toch hoop ik dat iemand me een klein beetje kan helpen met het volgende probleem: de motor start waarna het toerental omhoog schiet om dan af te slaan. Aangezien de motor op LPG draait heb ik welgeteld 1 stelschroef waarmee ik het mengsel rijker of armer kan zetten. Daarnaast kan ik de ontsteking verdraaien maar daar ben ik enigzins huiverig voor omdat een evt. backfire een behoorlijke klap kan geven als de brandstof in de compressor en intercooler ook besluit te ontbranden. Zou het kunnen dat een te kleine gasklep de motor onbeheersbaar maakt bij wijs van spreken of moet ik toch eerder zoeken in de richting van het afstellen van het brandstof mengsel? Als iemand ideeën of suggesties heeft hoor ik ze graag!
groeten,
Rens
PS Ik kan alleen in het weekend reageren op berichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2020 18:01 #190734 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic afstellen b20a met supercharger icm lpg
Volgens mij werkt een klassiek LPG mengstuk op een venturi effect.
Met de compressor op het inlaat traject krijg je positieve druk in de inlaat en dus geen of te weinig gas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.