850 10-klepper met kuren

Lees meer
12-09-2020 12:57 #190074 door B. van Norden
850 10-klepper met kuren is gemaakt door B. van Norden
Ben eindeloos aan het puzzelen met een 850 10-klepper van 1996. Heb een hele reeks problemen opgelost, maar vind geen oplossing voor de laatste kwaal. De 850 start meteen en loopt dan heel netjes, zowel stationair als op toeren. Wanneer je de Volvo dan met warme motor stil zet, is opnieuw starten onmogelijk. Dat lukt pas als de motor en alles er omheen weer koud is. Alle sensoren etc zijn gecontroleerd en waar nodig vervangen. Het lijkt er op dat de oorzaak daar niet ligt. Weet iemand hoe je dit probleem oplost en waardoor het wordt veroorzaakt,

groet, Bouwe van Norden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2020 19:21 #190075 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic 850 10-klepper met kuren
Aangezien dit forum voornamelijk door liefhebbers van klassieke Volvo’s wordt bezocht, acht ik de kans op reacties groter als je het probleem (ook) aankaart op Volvo-forum.nl: www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=16

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2020 09:45 #191228 door Tom Heertjes
Beantwoord door Tom Heertjes in topic 850 10-klepper met kuren
Heb ik ook gehad, garage kwam er niet uit, wegenwacht vertelde in 9 van de 10 gevallen , een versleten benzinepomp, de hele unit vervangen en het brandstof filter en de relais voor nieuwe , dat bleek het probleem te verhelpen, nu geen enkel probleem meer. De benzinepomp vervangen is vrij eenvoudig, je moet wel de hele unit kopen, of erg handig zijn als je alleen het pompje zelf wilt vernieuwen, mij leek het beter de hele unit te vervangen , ik vond er een op autodoc , een hitachi, alles past perfect, de filter van bosch, en het relais ook van bosch of volvo, probleem is een soms wel soms niet werkende pomp, die soms wel en soms niet genoeg druk geeft na lopen, als alles koud, werkt de pomp en relais nog goed, als ie warm wordt niet meer. Ook een 850 10 klepper 1995. De stationsteller moet je ook af en toe schoonmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2020 09:49 #191229 door Tom Heertjes
Beantwoord door Tom Heertjes in topic 850 10-klepper met kuren
Wel heb ik een probleem met de toerenteller, soms wel en meestal geen werking / uitslag, zal ook te maken hebben met kwakkel contacten of veroudering van eea. Maar dat is geen ernstig probleem. Ook had ik flinke roest aan de linker dorpel, achter apk afkeur, komt nooit voor zeggen ze, nu gelast. Hik ook tegen vervangen van de distributie riem aan, zoet er nog prima uit, maar mag niet ouder zijn dan 10 jaar zeggen ze. Vervelend klusje want zit goed verstopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2020 11:54 #191231 door B. van Norden
Beantwoord door B. van Norden in topic 850 10-klepper met kuren
Hartelijk dank voor de informatie. Ik ga op onderzoek uit, groet, Bouwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.