- Berichten: 8
volvo pv544 b20 start slecht
- rick oppenhuis
- Offline
- Nieuw lid
ik heb een pv 544 uit 1961 met b20 blok. Bij Nordicar de auto na een grote verbouwing van de bodem als verwennerij ook meteen even een electronische onsteking 1-2-3 ignition en een flamethrower boubine laten inbouwen. Sinds dien alleen maar problemen. Auto stotterde vaak bij warm blok en bij het stoplicht stilstaan vage hick-ups en viel dan vaak uit, verloor ook soms vermogen. Nordicar heeft eerst flamethrower vervangen en later ook de 123 ignition eruit gehaald. Zelfs met alles weer origineel en ouderwets qua techniek meer malen gestrand met dezelfde klachten wegenwacht gaf steeds aan dat boubine het probleem gaf, deze werd ook heel heet. 2 andere boubines geprobeerd maar ook hetzelfde probleem .uiteindelijk is er een boubine ingezet door nordicar die meer warmte kon verdragen (Door hun heel "professioneel" tegen de originele boubine aan ge- tie-ript haha)
Nordicar gaf aan er niks meer mee te kunnen aangezien zij zeggen alles te hebben geprobeerd en ik heb de auto na bijna een jaar wachten en stranden langs wegen opgehaald met goede hoop op dat het nu opgelost was....not
Nou rijdt de auto wel maar start koud super slecht, ben als een kluiskraker aan het vogelen met choke en gas maar kost wel 10 -15 pogingen waar vroeger dit blok met 1 tikkie liep. Blok gaat steeds bij elke startpoging een beetje meer lopen maar steeds in het begin uit , gas geven maakt bij eerste pogingen dus dat hij uitvalt maar na meerdere pogingen kan ik met gas uiteindelijk de auto aan de gang krijgen ...maar goed, dit is niet zoals het hoort. Warm start de auto echter meteen als een zonnetje. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Even voor een duidelijk inzicht;
volvo pv544 b20 blok met 30.000km en vermoedelijk een snellere nokkenas 1961 FG-63-09
Carburateurs zijn gereviseerd, gemonteerd en afgesteld door nordicar.
kleppen zijn gesteld door nordicar.
boubine en onsteking zijn gemonteerd en afgesteld door nordicar.
mvg Rick
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Edwin
- Offline
- Elite-lid
Je zou dit kunnen testen door bv een startkabel van het blok naar de min pool van accu.
Groet Edwin
Volvo Amazon P131 B20 ’68
Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- rick oppenhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
En tijdens starten geen gas geven.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Je schrijft dat een koude start erg lastig is terwijl een warme start geen probleem oplevert. Nu is het zo dat een warme bobine minder energie levert (lees zwakkere vonk) dan een koude bobine. Dus de bobine zou niet mijn eerste verdachte zijn.
Vraag is echter; hoe goed is je ontstekingsinstallatie. En dan bedoel ik de hele keten. Accu, contactslot, alle elektrische verbindingen, contactpunten, condensator, verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies en niet te vergeten het ontstekingstijdstip. Maar aangezien alles al vervangen is.... Maar een onverwachet verrassing mag je nooit uitsluiten!
En staan de kleppen wel goed gesteld?
Grootste verdachte is voor mij toch wel de brandstofvoorziening. En dan bedoel ik ook weer het hele systeem van luchtfilter, carburateurs, benzinepomp, benzineleidingen en vergeet ook vooral niet het spruitstuk. Valse lucht kan tot verrassende storingen leiden.........
Heb het idee dat je niet bij mij in de buurt woont, ander zou ik zeggen: "zet hem hier maar neer, ik houd wel van een uitdaging."
Maar wat ik in al die jaren "oude Volvo's"heb geleerd; daar waar ze als laatste aan "gerommeld hebben", daar zit meestal het probleem. Dus voor jou is het heel belangrijk dat je precies analyseert; wat is er allemaal gebeurd tussen het moment dat hij het nog wel goed / niet meer goed deed.
Succes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- rick oppenhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
ik woon in purmerend noord holland
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Met de expertise die bij dat bedrijf moet zijn, moeten ze dat toch kunnen oplossen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- rick oppenhuis
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Offline
- Elite-lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
Ik had overal 12 volt maar op het moment van starten zakte de voltage naar 9 volt. Een auto ontsteking werkt alleen goed als die 12 volt of meer krijgt.
Aan de buiten kant was de accupolen schoon maar maakte toch slecht contact. Deze schoongemaakt en hij deed het weer goed.
Anders het geheel nalopen waar de 12 volt weg zakt. Alle punten waar plus op staat schoonmaken maar ook de aarde schoonmaken.
Cees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.