B20 blok met licht roestsporen op cilinderwand

Lees meer
06-06-2020 21:32 #188807 door carlos pouilliez
B20 blok met licht roestsporen op cilinderwand is gemaakt door carlos pouilliez
Omdat ik de geschiedenis van het blok dat in mijn P1800 zat niet ken ben ik toch maar beginnen uit elkaar halen. Ook omdat door een bougie gat de cilinderwand er niet mooi uit zag.
Volgens mij is het blok nog niet zo lang (km dan toch) gereviseerd geweest. Er zit denk ik een D nokkenas in,en de zuigers zijn 88,75mm dus 3de overmaat. Hoe zouden julle dit aanpakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2020 14:05 #188813 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic B20 blok met licht roestsporen op cilinderwand
Beste Carlos,
Als ik zo de begeleidende foto's bekijk of het blok nog niet zo heel lang geleden gereviseerd is, heb ik zo mijn twijfels.
Gelet op de loopsporen in getoonde lager schaal en de groef/vervuiling op de loop bus op het uitgaande deel van de krukas. Of het is allemaal niet erg "deskundig" gemonteerd geweest. Olie druk nog bekend?
Het distributie deksel met keerring moet bijvoorbeeld gecentreerd worden . Zijn de krukas tappen gemeten (protocol) en de juiste lagerschalen gemonteerd? .
Je denkt aan een 3e overmaat (88,75 mm)van de huidige zuigers. Standaard = 88,9 mm!
Controle met behulp van een micrometer:
Helaas Carlos, nog wel wat meer werk
succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2020 21:27 #188817 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic B20 blok met licht roestsporen op cilinderwand
Bedankt voor de tip, ik zal alles eens deftig opmeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.