olie

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
09-04-2020 20:57 #187821 door Pascal Kogelman (GAST)
olie is gemaakt door Pascal Kogelman (GAST)
Bij mijn B20 blok ligt er na een lange rit altijd nog een beetje olie op het plateautje in de achterste hoekstukje vh onderblok vlak achter de startmotor (op de eerste foto heb ik het meeste al weggedept).
Sinds ik een keerring geplaatst heb aan het buisje vh eitje is dit een heel stuk minder geworden, maar het is in die hoek vaak nog wel wat nat. Het eerste stuk van het eitje tot aan de 123 ontsteking is nu kurkdroog, vanaf de ontsteking naar achteren niet helemaal. Ik vroeg mij daarom af of het misschien vd ontsteking af kan komen en of strakker aandraaien vd 123 ontsteking o.i.d. nog iets zou kunnen uitmaken? (zit daar ook een pakking tussen?) De olie komt dus volgens mij vanaf de ontsteking vrij en lekt naar achteren vh blok.
groet,
Pascal

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2020 23:44 #187825 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic olie
Hallo Pascal,
tussen de aluminium voet van de ontsteking/stroomverdeler en het blok hoort een papieren pakking.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-04-2020 14:59 #187838 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic olie
Die pakking zit er bij mij ook, loont het nog dit iets strakker proberen aan te draaien?
Ik ben een beetje huiverig om die pakking te vervangen. De auto loopt nu erg mooi.
Ik ben bang, dat als ik de 123 ontsteking verwijder ,om de pakking te vervangen, ik het zaakje meer zo goed terug krijg.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-04-2020 18:04 #187839 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic olie
Nu ik nog eens goed kijk, lijkt het wel of er bij mij geen pakking onder de ontsteking zit. Zie ik dat goed?
groet,
Pascal

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2020 10:00 #187843 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic olie
Ja, lijkt er wel op …. meestal zie je de pakking zitten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2020 10:04 #187845 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic olie
Laatst een pakking geplaatst,maar die zie je toch niet zitten! Ik zou de boutjes iets aandraaien,mogelijk helpt het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
12-04-2020 13:52 #187855 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic olie
Ik heb geprobeerd de boutjes aan te draaien, maar ik kreeg er geen beweging in. Als ik het spul losdraai om te kijken of er een pakking zit/ pakking te plaatsen kan ik dat dan doen zonder storingen in de ontsteking te krijgen? M.a.w. is het plug and play? Kan ik de 123 ontsteking er dan uit tillen, pakking plaatsen en kan het maar op 1 manier teruggeplaatst worden. Of loop ik het risico dat de ontsteking net iets verdraaid en daardoor de motor niet meer mooi loopt? In dat laatste geval laat ik maar zo.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2020 14:13 #187857 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic olie
Nee, je kan de ontsteking inderdaad ¨verdraaid¨ terugplaatsen .....

Maar vanwaar die angst ?

Dit is werkelijk een gebruikersvriendelijk product. Je onthoudt globaal hoe de ontsteking geplaatst was, plaats de nieuwe pakking, plaats de ontsteking terug en draai tot LEDje op ontsteking brandt, draai fractie verder, LED gaat uit, en weer terug tot LED weer brandt. Klaar is kees.

Desgewenst is het installatiemanuel te downloaden op de 123ignition site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
12-04-2020 18:04 #187861 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic olie
Bedankt voor de info, Rob! Deze 123 ontsteking zat er al in toen ik de auto kocht, dus ik heb er nooit iets mee te doen gehad.
In het kader van "don't fix it till it's broken", ben ik wat huiverig om iets dat goed functioneert los te halen, maar als ik jouw omschrijving lees kan er niet veel misgaan.
Klopt het dat ik deze pakking niet in ons magazijn kan bestellen? Ik kon hem niet vinden.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2020 18:45 #187862 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic olie
Het onderdeelnummer van de pakking is 418265 prijs 1,05 euro.
Echter voor iemand ,die niet precies weet hoe het allemaal werkt ,is het toch niet zo eenvoudig als Rob hier doet voorkomen. Er kan wel het een en ander verkeerd gaan en dan kom je er waarschijnlijk niet meer zonder hulp uit!
Zo moet de rotor bij het terugplaatsen van de verdeler op precies dezelfde plek staan als op die waar de rotor voor het verwijderen van de verdeler stond. Wanneer dat niet het geval is, wil de verdeler er niet in ,omdat de as van de verdeler dan niet in het asje valt dat de verdeler en de oliepomp aandrijft.
Bovendien moet worden opgemerkt, dat de motor tijdens deze operatie niet moet worden verdraaid door te starten of tegen de auto te duwen als deze in de versnelling staat. Het gaat allemaal wel,maar je moet op verschillende plekken merktekens zetten en heel goed opletten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.