vervangingsinterval distributietandwielen?

Lees meer
21-02-2020 14:06 #187147 door Maickel van Rossum
vervangingsinterval distributietandwielen? is gemaakt door Maickel van Rossum
Hi mede Volvo vrienden,

Ik heb vorige week met de Amazon Combi een roadtrip gemaakt door Zweden en Noorwegen.

Helaas bij het afrijden van de boot in Goteborg al gestrand... Gelukkig na het vervangen van de distributietandwielen konden wij onze roadtrip vervolgen.

Nu vraag ik mij af of ik dit had kunnen zien aankomen aan de hand van een vervangingsinterval. Is hier iets voor voorgeschreven? Ik kon het in documentatie nergens vinden. Voorlopig zal het wel weer wat kilometers goed gaan, maar wellicht kan dit in de toekomst voorkomen worden.....

Verder was het en mega mooie en probleemloze trip. Echt een aanrader om te doen in winterse condities!

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2020 21:48 #187158 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vervangingsinterval distributietandwielen?
Als je er een aluminium of stalen distributietandwiel in zet hoed je het nooit meer te vervangen.
Wat heb je er nu in gezet ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2020 15:32 #187194 door Maickel van Rossum
Beantwoord door Maickel van Rossum in topic vervangingsinterval distributietandwielen?
Ik heb er zelf niks in gezet.

Wij stonden net in Zweden en hadden geen set tandwielen bij ons. De garage kon het gelukkig vervangen, waren we al lang blij mee. Er is een verbeterde versie van het origineel in gegaan volgens de garage.

Volgende keer maar vervangen voor de aluminium versie. Maar voorlopig zal het wel weer wat jaren goed gaan!

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.