Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp Identificatie motorblok (te) hoge compressie

Identificatie motorblok (te) hoge compressie 09 mei 2019 09:36 #183290

  • Arthur Gobets
  • Arthur Gobets's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
Eind maart alles afgesteld, werd wel wat hoge compressie gemeten, ik denk kijken wat voor blok ik heb, blijken de nummers niet voor te komen bij autoblokken? Vorige eigenaar gaf aan dat het een penta boot blok is, wat voor voor of nadelen heeft dit? Wat zijn de gevolgen van een (te) hoge compressie 12+
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Identificatie motorblok (te) hoge compressie 09 mei 2019 09:52 #183291

  • Simon. S.
  •  Simon. S. 's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 815
Meer compressie is meer vermogen de motor is een beetje opgevoerd. Met een snellere nokkenas en dubbele carburateur kan je er nog meer uithalen.
Duett1964-Amazon1964-145(1970)-P1800(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Identificatie motorblok (te) hoge compressie 09 mei 2019 11:16 #183293

  • Arthur Gobets
  • Arthur Gobets's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
Zit Weber, k-nokkenas en electronische ontsteking op, denk dat ie maar eens op de rollerbank moet en moet gaan meten, eerdaags weer een rollerbankdag van de vereniging?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Identificatie motorblok (te) hoge compressie 09 mei 2019 21:42 #183299

  • Jacob van Zwet
  • Jacob van Zwet's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 133
Op wat voor brandstof rij je?

Een hoge compressie kan zorgen dat de motor gaat pingen.
Maar dit heeft ook met de ontsteking vervroeging te maken en het soort brandstof octaan gehalte.
95 98 LPG ongeveer octaan 100.

Dan ook nog hoe goed is de carburateur afgesteld te arm geeft eerder ongewilde verbranding een rijker mengsel wat koeler en dus stabieler.
Zo zijn er nog tal van factoren en je rijgedrag maakt dan natuurlijk ook nog uit rustig of sportief.

Maar bij twijfel 98 tanken word over het algemeen wel aangeraden voor onze blokken.

groet,

Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1