- Berichten: 54
B20f stationair afstellen
- 14652-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-01-2019 18:14 #181423
door 14652-dummy
B20f stationair afstellen is gemaakt door 14652-dummy
Ik krijg mijn 1800es maar niet stationair afgesteld. Toerental stabiliseerd rond de 3000 rpm. Een mega vacuumlek zou je zeggen. Maar die kan ik niet vinden, ik heb een nieuwe brandstofpomp die netjes is afgesteld, nieuwe injectoren met nieuwe afdichtrubbers. Ik heb de motor laten lopen met afgekoppelde vacuumslangen voor de rembekrachtiging en auxilary air valve( kom even niet op de nederlandse naam) maar elke keer hetzelfde resultaat. Bij een lek zou ik denken aan een iets hoger toerental maar 3000 rpm is denk ik wel wat hoog, Wat mis ik? Is er iemand met verstand van D-jetronic die mij kan helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 374
19-01-2019 18:45 #181424
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic B20f stationair afstellen
Heb je zeker weten de juiste afdichtingen gebruikt bij de injectoren? Voor zover ik weet zijn er twee soorten. Ik heb hetzelfde in het verleden ook gehad, en dit bleek de oorzaak.
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 54
19-01-2019 19:09 #181426
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic B20f stationair afstellen
ik wist niet dat er 2 verschillende typen afdichting zijn. ik heb de injectoren en de rubbers niet bij elkaar gekocht, zou dus een oorzaak kunnen zijn. weet je toevallig nog de onderdeel nummers?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 374
19-01-2019 19:53 #181428
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic B20f stationair afstellen
Dat is voor mij helaas te lang geleden, dan zou ik er in moeten duiken. Maar wellicht is via de webshop hier de snelste manier om een en ander uit te sluiten.
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 54
19-01-2019 20:22 #181429
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic B20f stationair afstellen
In ieder geval bedankt voor de tip Paul. Ik ga t uitzoeken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 233
19-01-2019 21:45 #181435
door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic B20f stationair afstellen
Benzine druk is Oké?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 54
19-01-2019 21:47 #181436
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic B20f stationair afstellen
Ja 2.0 bar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20-01-2019 09:59 - 20-01-2019 10:14 #181445
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B20f stationair afstellen
Er zitten twee afdichtrubbertjes per injector, heb je beide vervangen ?. 419784 =grote 419785 = kleine, beide verkrijgbaar in de shop (VKO)
Het D-jetronic systeem is op zich niet moeilijk maar je moet ff wetenwaar je moet zijn en wat wat doet.
Hoe stel je het toerental ? Je moet bij de luchtinlaat zijn, dus geribbelde zwarte inlaatbuis eraf, daar zit een grote schroef vooraan het inlaatspruitstuk en die losmaken dan kun je het stationair toerental afstellen.
Dus niet het stelschroefje onder de gasklep waar de benzine kabel mee wordt afgesteld !
Ik zou die aanvullende luchtinlaat - rechts op het blok- demonteren en met WD40 en wat remmenreiniger schoonmaken. Deze werkt als een soort choke en moet helemaal dicht gaan als de motor opwarmt.
Er is een handig boekje van onze USA zustervereniging, waar heel goed wordt beschreven hoe je met alleen een spanningsmeter de verschillende elementen kunt testen. Komt van de volvo1800pictures.com en hier staan vrijwel alle technisch documenten van de 1800
volvo1800pictures.com/document/fuel_inje...on_fault_tracing.pdf
Tenslotte heb je bovenop je koude start injector, normaal geeft deze bij koude start extra brandstof en dan draait hij stationair hoger ca 1100 rpm, na een paar minuten - ook als de motor opwarmt - slaat deze af en loopt de motor weer 950-1000 rpm
Het D-jetronic systeem is op zich niet moeilijk maar je moet ff wetenwaar je moet zijn en wat wat doet.
Hoe stel je het toerental ? Je moet bij de luchtinlaat zijn, dus geribbelde zwarte inlaatbuis eraf, daar zit een grote schroef vooraan het inlaatspruitstuk en die losmaken dan kun je het stationair toerental afstellen.
Dus niet het stelschroefje onder de gasklep waar de benzine kabel mee wordt afgesteld !
Ik zou die aanvullende luchtinlaat - rechts op het blok- demonteren en met WD40 en wat remmenreiniger schoonmaken. Deze werkt als een soort choke en moet helemaal dicht gaan als de motor opwarmt.
Er is een handig boekje van onze USA zustervereniging, waar heel goed wordt beschreven hoe je met alleen een spanningsmeter de verschillende elementen kunt testen. Komt van de volvo1800pictures.com en hier staan vrijwel alle technisch documenten van de 1800
volvo1800pictures.com/document/fuel_inje...on_fault_tracing.pdf
Tenslotte heb je bovenop je koude start injector, normaal geeft deze bij koude start extra brandstof en dan draait hij stationair hoger ca 1100 rpm, na een paar minuten - ook als de motor opwarmt - slaat deze af en loopt de motor weer 950-1000 rpm
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 20-01-2019 10:14 door Ed van der Zee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.