Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp B20f stationair afstellen

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 18:14 #181423

  • Frits Bonder
  • Frits Bonder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
Ik krijg mijn 1800es maar niet stationair afgesteld. Toerental stabiliseerd rond de 3000 rpm. Een mega vacuumlek zou je zeggen. Maar die kan ik niet vinden, ik heb een nieuwe brandstofpomp die netjes is afgesteld, nieuwe injectoren met nieuwe afdichtrubbers. Ik heb de motor laten lopen met afgekoppelde vacuumslangen voor de rembekrachtiging en auxilary air valve( kom even niet op de nederlandse naam) maar elke keer hetzelfde resultaat. Bij een lek zou ik denken aan een iets hoger toerental maar 3000 rpm is denk ik wel wat hoog, Wat mis ik? Is er iemand met verstand van D-jetronic die mij kan helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 18:45 #181424

  • Paul Franse
  • Paul Franse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
Heb je zeker weten de juiste afdichtingen gebruikt bij de injectoren? Voor zover ik weet zijn er twee soorten. Ik heb hetzelfde in het verleden ook gehad, en dit bleek de oorzaak.
Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 19:09 #181426

  • Frits Bonder
  • Frits Bonder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
ik wist niet dat er 2 verschillende typen afdichting zijn. ik heb de injectoren en de rubbers niet bij elkaar gekocht, zou dus een oorzaak kunnen zijn. weet je toevallig nog de onderdeel nummers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 19:53 #181428

  • Paul Franse
  • Paul Franse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
Dat is voor mij helaas te lang geleden, dan zou ik er in moeten duiken. Maar wellicht is via de webshop hier de snelste manier om een en ander uit te sluiten.
Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 20:22 #181429

  • Frits Bonder
  • Frits Bonder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
In ieder geval bedankt voor de tip Paul. Ik ga t uitzoeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 21:45 #181435

  • roland klinkenberg
  • roland klinkenberg's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 145
Benzine druk is Oké?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 19 jan 2019 21:47 #181436

  • Frits Bonder
  • Frits Bonder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
Ja 2.0 bar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

B20f stationair afstellen 20 jan 2019 09:59 #181445

  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3173
Er zitten twee afdichtrubbertjes per injector, heb je beide vervangen ?. 419784 =grote 419785 = kleine, beide verkrijgbaar in de shop (VKO)
Het D-jetronic systeem is op zich niet moeilijk maar je moet ff wetenwaar je moet zijn en wat wat doet.
Hoe stel je het toerental ? Je moet bij de luchtinlaat zijn, dus geribbelde zwarte inlaatbuis eraf, daar zit een grote schroef vooraan het inlaatspruitstuk en die losmaken dan kun je het stationair toerental afstellen.
Dus niet het stelschroefje onder de gasklep waar de benzine kabel mee wordt afgesteld !
Ik zou die aanvullende luchtinlaat - rechts op het blok- demonteren en met WD40 en wat remmenreiniger schoonmaken. Deze werkt als een soort choke en moet helemaal dicht gaan als de motor opwarmt.

Er is een handig boekje van onze USA zustervereniging, waar heel goed wordt beschreven hoe je met alleen een spanningsmeter de verschillende elementen kunt testen. Komt van de volvo1800pictures.com en hier staan vrijwel alle technisch documenten van de 1800

volvo1800pictures.com/document/fuel_inje...on_fault_tracing.pdf

Tenslotte heb je bovenop je koude start injector, normaal geeft deze bij koude start extra brandstof en dan draait hij stationair hoger ca 1100 rpm, na een paar minuten - ook als de motor opwarmt - slaat deze af en loopt de motor weer 950-1000 rpm
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Ed van der Zee.
  • Pagina:
  • 1