aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-01-2019 20:16 #181145 door Pascal Kogelman (GAST)
aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20 is gemaakt door Pascal Kogelman (GAST)
Kan iemand een foto posten en/of beschrijven hoe de aansluitingen vd slangen aan een Weber 32-36 horen te zitten?

Mijn Amazon lekt olie, ik vermoed o.a. veroorzaakt door overdruk van carterventilatie, wellicht door verkeerd aangesloten slangen. Nu heb ik op het forum wel het plaatje (zie; eerste foto) gevonden hoe de slangen horen te zitten (de slang op het eitje aangesloten op het luchtfilter en de slang vd olievuldop met een nippel op het inlaatspruitstuk), alleen staat op dat plaatje een standaard SU carb/luchtfilter. Hoe ziet dit er uit bij een Weber 32-36 met dito luchtfilter?
Bij mij ziet het er uit als op de tweede foto hieronder, hoort dit ook zo?
Verduidelijking hierover is welkom.
groet,
Pascal
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-01-2019 12:26 #181153 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20
Vandaag heb ik de auto opgehaald zometeen maar eens schoonmaken in en onder het motorcompartimen, om daarna te kijken waar de lekkage vandaan komt. Meteen wat foto's gemaakt onder de kap.
Zo zien de (carterventilatie) aansluitingen er bij mij uit.
De slang op de vuldop bevat gele sludge (die slang zal ik schoonmaken), onder de vuldop ook wat vla. Maar na een snelwegrit werd dit al minder.
Vraag: dien ik dit anders aan te sluiten ?
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2019 12:41 #181154 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20
Dit lijkt me conform schema van je eerste post.
Het eitje aan de zijkant gaat het luchtfilter in.
De olievuldop slang gaat het spruitstuk in.
Wel is de vraag of de slangaansluiting voor die tweede wel een vernauwing heeft op dit weber spruitstuk.
Zie gele krabbels, nippel zou een doorlaat van iets van een mm moeten hebben.

Maar als dat gat groter is zou het niet leiden tot olie lekkage, maar tot hoog olieverbruik.
Dan zuigt hij namelijk te hard aan de vuldop en sleurpt hij daar olie weg.

Lekkage oorzaak zou ik eerder zoeken bij het kleppendeksel als het hoog zit. Al zie ik dat daar al wel mooie 'kracht verdeel plaatjes' op zitten.

Zit de lekkage lager dan zou het ook de benzinepomp, voorste keerring of zelf stuurhuis kunnen zijn.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
02-01-2019 14:36 - 02-01-2019 14:38 #181157 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20
Ter aanvulling, ook de oliedrukzender kan fors lekken langs de electro aansluiting; de zender is geplaatst voor het oliefilter achter de uitlaatpijp.

Succes met zoeken
gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-01-2019 19:09 #181163 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20
Bedankt Lars en Cor, goede tips!
Vandaag heb ik de auto bij de verkoper opgehaald. Lekker stukje snelweg met 130 km/u op de teller en stukken 80 km/weg. Daarna was de vla onder de vuldop al een stuk minder. Wat rijdt dat toch lekker spartaans!
Ik heb vandaag eerst de olievuldop schoongemaakt/geblazen. Er kwam drap/sludge/vla uit. Toen de de vacuumslang van vuldop naar spruitstuk eraf gehaald en schoongemaakt (er zat gele vla in, de doorgang, maar was nog niet compleet verstopt maar was wel sticky). De vernauwing van 1 mm op de nippel vh spruitstuk heb ik niet op gelet Lars, morgen nog maar eens kijken. De slang was in elk geval gewoon open.
Daarnaast ook het eitje/potje eraf gehaald+slang. Beiden gereinigd, er zat niet veel olie in (zie: foto's). Het messing filtertje eruit gehaald, doorgeblazen (er kwam wat stof uit) en gereinigd met remmenreiniger. Toen alles weer terug geplaatst.
Verder de klepdekselpakking bouten iets vaster gedraaid en het deksel+zijkanten vh blok olievrij gepoetst. Als ik morgen over een brug kan beschikken, maar eens de onderkant schoonmaken en dan maar eens rijden om te kijken waar de lekkage vandaan komt. De oliedrukzender zal ik dan ook bekijken.
Tot slot nog 3 defecten ontdekt vandaag: 1. Verlichting tellerbak doet het niet toen ik in het donker reed (de waarschuwingslampjes wel, maar de groene dashboard verlichting niet), 2. ruitenwissecrvloeistof reservoir lekt (terwijl het volgens mij een vrij nieuw exemplaar is), 3. als ik het bestuurdersportier dichtgooi gaat de deur meestal vanzelf op slot en moet ik die weer met de sleutel openen! Wie daarvoor een oplossing weet mag het zeggen.
groet,
Pascal
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 14:56 #181216 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20

Pascal Kogelman (GAST) schreef : Verlichting tellerbak doet het niet toen ik in het donker reed (de waarschuwingslampjes wel, maar de groene dashboard verlichting niet),

Draai eens aan de lichtschakelaarknop. Daarmee kun je de dashboardverlichting dimmen. Wie weet staat ie gewoon uit of op een punt met slecht contact.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
04-01-2019 18:18 #181227 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic aansluitingen Weber 32-36 in combinatie met B20
Hallo Lars,
Toevallig las ik dat gisteravond in het instructieboekje dat bij de auto zat. En inderdaad: de tellerbak verlichting doet het weer!
Groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.