uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?

Lees meer
18-09-2018 08:14 - 18-09-2018 08:38 #179139 door roland klinkenberg
uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar? is gemaakt door roland klinkenberg
Hallo,

Is het uitlaat spruitstuk van een B20 injectie motor het zelfde als een B20 carburateur motor?
Spruitstuk pakking is wel hetzelfde, maar de uitlaat spruitstukken van de injectie en carburateur staan wel
met verschillende nummers in het onderdelen boek.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo op het eerste gezicht lijken ze uitwisselbaar....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 08:26 #179140 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
De inlaatspruitstukken kunnen verschillende nippel aansluitingen hebben. De uitlaatspruitstukken zijn voorzover ik weet hetzelfde. Daar zitten geen verdere aansluitingen op.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 08:33 #179141 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
Thanks! ...& klopt, inlaat spruitstukken zijn idd verschillend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
18-09-2018 18:22 - 18-09-2018 20:42 #179146 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
Je kan een gietijzeren gecombineerd in/uitlaatspruitstuk van een b20A op een b20E monteren. Wel de injectoropeningen afdichten. Werd tijdens de oliecrisis vaak gedaan om zuiniger met 1 stromberg carb. te rijden.

Dus dat is gewoon mogelijk maar dat is niet je vraag geloof ik...

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2018 08:41 #179150 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?

Cor Kraaijeveld schreef : Je kan een gietijzeren gecombineerd in/uitlaatspruitstuk van een b20A op een b20E monteren. Wel de injectoropeningen afdichten. Werd tijdens de oliecrisis vaak gedaan om zuiniger met 1 stromberg carb. te rijden.

Dus dat is gewoon mogelijk maar dat is niet je vraag geloof ik...

gr. Cor.


Ha ha...ja, gedeeltelijk. Wat ik wil is mijn uitlaat spruitstuk (wat onder een injectie inlaat spruitstuk zit) vervangen. Ik wil dus niet overstappen op een carburateur....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2018 00:22 #179166 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
De orginele uitlaatspuitstukken zijn behoorlijk duur, wat je kunt doen is het spuitstuk van een B20A te pakken zien te krijgen.
In en uitlaat van het spuitstuk scheiden.
Dan het pakkingvlak van de carburator op het uitlaatspruitstuk wegslijpen en je hebt een B20E spruitstuk.
Of je koopt een Simons uitlaat inclusief spruitstuk dan ben je helemaal gesteld, dat spuitstuk kun je ten alle tijden lassen indien defect.
Is dit wat je bedoelt?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2018 20:11 #179184 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
Is wel wat ik bedoel denk ik.

Wil b.v. dit uitlaatspruitstuk gebruiken....
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mot...0c1b&previousPage=lr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2018 00:37 #179192 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
Volgens mij heeft een B20E een dubbelle uitlaatpijp en dit is een enkele je moet er een hebben volgens aangehecht plaatje.
Ik denk dat een uitlaat spruitstuk van een B18/20B ook kan maar is moeilijker te verkrijgen.
Zet een advertentie bij onderdelen gezocht die van een B20/18A zijn er zoveel als straatstenen.
Ik heb toen der tijd een Simons uitlaat aangeschaft met spruitstuk en die zit er nog steeds onder naar zeer tevredenheid.
Ik vind die Volvo uitlaten voor onder een Amazone net limonaderietjes, maar ieder z'n idee.

succes

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2018 09:03 - 21-09-2018 10:00 #179199 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic uitlaat spruitstuk B20 injectie / carb uitwisselbaar?
Mijn B20E heeft een enkele uitlaatpijp....

CORRECTIE: Mijn B20E heeft TWEE uitlaat pijpen. Was ff in de war....

Dit schept gelijk duidelijkheid welke uitlaat spruitstukken ik kan gebruiken.
Dank allen voor het meedenken!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.