Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp schokkende motor

schokkende motor 08 mei 2018 22:11 #176814

  • Henriette Schoonderwoert
  • Henriette Schoonderwoert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
geacht forum even een probleem met mijn motor van mijn pv444 uit 1957 ik heb de auto uit de winterstalling gehaald en gestart nu viel mijn het volgende de motor schokt hevig hij starte goed met het optrekken gaat goed geen geschokt laat ik daartegen het gas pedaal terug lopen
dan schokt de motor bij warme motor meer ik heb hem in sept 2017 weg gezet met volle tank ron95 met een middel dat bederven van benzine tegen gaat heb ik iets verkeerd gedaan weet iemand waar ik moet kijken alvast bedankt henriette
Bijlagen:

schokkende motor 10 mei 2018 07:29 #176826

  • PETER Hanot (GAST)
  • PETER Hanot (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
dag Henriette,

met euro95 schokt mijn PV544 en valt ook regelmatig uit. Met 98 octaan al een heel stuk minder en met 100+ octaan loopt die als een tierelier.
Euro 95 vermijd ik sowieso al vanwege het ethanolgehalte en het agressieve effect ervan.

groet, Peter Hanot

schokkende motor 10 mei 2018 09:01 #176828

  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2909
Denk ook aan valse lucht, kun je checken door remmenreiniger op inlaat of andere verdachte plekken, indien lek dan gaat even het toerental omhoog.
Je hebt octaan boosts die zou ik in de brandstof doen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'71 144-S
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

schokkende motor 11 mei 2018 01:34 #176837

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1902
Beste Peter, ik snap niet dat jij problemen heb met EURO95, hier in de Filippijnen daar waar ik woon is dit hoogst verkrijgbare octaangehalte en ik rijdt er al jaren op zonder problemen.
En dat met een B20E motor met carburators, deze moet eigenlijk octaan 97 hebben.

m.vr.gr.

Johan Geers

schokkende motor 11 mei 2018 10:59 #176839

  • Kees Vos
  • Kees Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 289
Dag Henriette, Ik heb ook een PV444 uit 1957, dus de zelfde wagen als die van jouw. Ik zet de wagen altijd weg voor de winter met een volle tank 95, ( een b16 behoort op 95 te draaien, voorschrift van Volvo), een extra toevoeging aan de benzine doe ik niet, wat ik wel doe is in de winter wanneer het mooi droog weer is en geen zout op de weg , een flinke rit maken. Als ik in het voorjaar weer ga rijden eerst een flinke rit maken, ik heb in al die jaren geen enkel probleem gehad dat de motor niet goed liep. Verder ben ik geen voorstander voor extra toevoegingen aan de benzine, immers de benzine leidingen van tank naar carburateur zijn van metaal en daar heeft de benzine geen invloed op.
Ik raad je aan om een flinke rit te maken na de winterstalling, je zult zien dat de motor dan steeds beter gaat lopen.

schokkende motor 11 mei 2018 22:31 #176843

  • Henriette Schoonderwoert
  • Henriette Schoonderwoert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
hartelijk bedankt voor het advies ik ga hier wat mee doen ik ben wel geen monteur daarom is het forum zo belangrijk voor mij tot ziens henriette

schokkende motor 11 mei 2018 22:33 #176844

  • Henriette Schoonderwoert
  • Henriette Schoonderwoert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
bedankt ik ga nu ook 98 tanken

schokkende motor 18 mei 2018 19:39 #176938

  • Henriette Schoonderwoert
  • Henriette Schoonderwoert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
geacht forum de motor blijft schokken benzine heb ik vervangen ook heb ik de inlaat en uitlaat pakking vervangen er zit een nieuwe carburateur op een zenith 34 kleppen zijn gesteld compressie gemeten alle 4 cilinders gelijk 8,4 ontsteking gesteld nieuwe rotor en verdeler kap geen resultaat als je het gas er op laat loopt hij prima laat men het gas los om de snelheid vast te houden begint de motor te schokken dus optrekken gaat goed maar als je snelheid wilt houden begint het ik heb ook de bougies vervangen het fluiten wat hij deed na een lange rit is over
ik weet het niet meer wie weet de oplossing? groet henriette
Bijlagen:

schokkende motor 19 mei 2018 01:40 #176947

  • Johan Geers
  • Johan Geers's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1902
Beste Henrette, ik weet niet of dat er een vacuumvervroeger op een P444 zit maar anders zou je die eens af moeten koppellen en afdoppen op het spruitstuk en dan een testrit maken.
Zit er ook een cetrifugaalvervroeger op dan moet je die eens nazien misschien dat de gewichtjes vastzitten of dat de veertjes lam zijn.

succes

Johan Geers

schokkende motor 19 mei 2018 18:04 #176951

  • Henriette Schoonderwoert
  • Henriette Schoonderwoert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
geacht forum ik heb wel gemerkt dat er veel speling zit op het verdeler asje ik kan de rotor heen en weer halen als de contacten dicht zijn kan ik ze openen door de rotor heen en weer te bewegen ik heb een reserve liggen en bij die kan ik dat niet ik kan die er wel opzetten maar ik heb dan geen idee of de ontsteking dan goed staat ik heb geen idee hoe ik dat moet afstellen
  • Pagina:
  • 1
  • 2