schokkende motor

  • Henriette Schoonderwoert (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
08-05-2018 22:11 #176814 door Henriette Schoonderwoert (GAST)
schokkende motor is gemaakt door Henriette Schoonderwoert (GAST)
geacht forum even een probleem met mijn motor van mijn pv444 uit 1957 ik heb de auto uit de winterstalling gehaald en gestart nu viel mijn het volgende de motor schokt hevig hij starte goed met het optrekken gaat goed geen geschokt laat ik daartegen het gas pedaal terug lopen
dan schokt de motor bij warme motor meer ik heb hem in sept 2017 weg gezet met volle tank ron95 met een middel dat bederven van benzine tegen gaat heb ik iets verkeerd gedaan weet iemand waar ik moet kijken alvast bedankt henriette
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2018 07:29 #176826 door PETER Hanot (GAST)
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic schokkende motor
dag Henriette,

met euro95 schokt mijn PV544 en valt ook regelmatig uit. Met 98 octaan al een heel stuk minder en met 100+ octaan loopt die als een tierelier.
Euro 95 vermijd ik sowieso al vanwege het ethanolgehalte en het agressieve effect ervan.

groet, Peter Hanot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2018 09:01 #176828 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic schokkende motor
Denk ook aan valse lucht, kun je checken door remmenreiniger op inlaat of andere verdachte plekken, indien lek dan gaat even het toerental omhoog.
Je hebt octaan boosts die zou ik in de brandstof doen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2018 01:34 #176837 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic schokkende motor
Beste Peter, ik snap niet dat jij problemen heb met EURO95, hier in de Filippijnen daar waar ik woon is dit hoogst verkrijgbare octaangehalte en ik rijdt er al jaren op zonder problemen.
En dat met een B20E motor met carburators, deze moet eigenlijk octaan 97 hebben.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2018 10:59 #176839 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic schokkende motor
Dag Henriette, Ik heb ook een PV444 uit 1957, dus de zelfde wagen als die van jouw. Ik zet de wagen altijd weg voor de winter met een volle tank 95, ( een b16 behoort op 95 te draaien, voorschrift van Volvo), een extra toevoeging aan de benzine doe ik niet, wat ik wel doe is in de winter wanneer het mooi droog weer is en geen zout op de weg , een flinke rit maken. Als ik in het voorjaar weer ga rijden eerst een flinke rit maken, ik heb in al die jaren geen enkel probleem gehad dat de motor niet goed liep. Verder ben ik geen voorstander voor extra toevoegingen aan de benzine, immers de benzine leidingen van tank naar carburateur zijn van metaal en daar heeft de benzine geen invloed op.
Ik raad je aan om een flinke rit te maken na de winterstalling, je zult zien dat de motor dan steeds beter gaat lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriette Schoonderwoert (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-05-2018 22:31 #176843 door Henriette Schoonderwoert (GAST)
Beantwoord door Henriette Schoonderwoert (GAST) in topic schokkende motor
hartelijk bedankt voor het advies ik ga hier wat mee doen ik ben wel geen monteur daarom is het forum zo belangrijk voor mij tot ziens henriette

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriette Schoonderwoert (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-05-2018 22:33 #176844 door Henriette Schoonderwoert (GAST)
Beantwoord door Henriette Schoonderwoert (GAST) in topic schokkende motor
bedankt ik ga nu ook 98 tanken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriette Schoonderwoert (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
18-05-2018 19:39 #176938 door Henriette Schoonderwoert (GAST)
Beantwoord door Henriette Schoonderwoert (GAST) in topic schokkende motor
geacht forum de motor blijft schokken benzine heb ik vervangen ook heb ik de inlaat en uitlaat pakking vervangen er zit een nieuwe carburateur op een zenith 34 kleppen zijn gesteld compressie gemeten alle 4 cilinders gelijk 8,4 ontsteking gesteld nieuwe rotor en verdeler kap geen resultaat als je het gas er op laat loopt hij prima laat men het gas los om de snelheid vast te houden begint de motor te schokken dus optrekken gaat goed maar als je snelheid wilt houden begint het ik heb ook de bougies vervangen het fluiten wat hij deed na een lange rit is over
ik weet het niet meer wie weet de oplossing? groet henriette
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2018 01:40 #176947 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic schokkende motor
Beste Henrette, ik weet niet of dat er een vacuumvervroeger op een P444 zit maar anders zou je die eens af moeten koppellen en afdoppen op het spruitstuk en dan een testrit maken.
Zit er ook een cetrifugaalvervroeger op dan moet je die eens nazien misschien dat de gewichtjes vastzitten of dat de veertjes lam zijn.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henriette Schoonderwoert (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-05-2018 18:04 #176951 door Henriette Schoonderwoert (GAST)
Beantwoord door Henriette Schoonderwoert (GAST) in topic schokkende motor
geacht forum ik heb wel gemerkt dat er veel speling zit op het verdeler asje ik kan de rotor heen en weer halen als de contacten dicht zijn kan ik ze openen door de rotor heen en weer te bewegen ik heb een reserve liggen en bij die kan ik dat niet ik kan die er wel opzetten maar ik heb dan geen idee of de ontsteking dan goed staat ik heb geen idee hoe ik dat moet afstellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.