B18 loopt rommelig

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
28-04-2018 17:05 #176667 door Bas Scholte in 't Hoff
B18 loopt rommelig is gemaakt door Bas Scholte in 't Hoff
Hallo
Ik heb een vraag: hoe kan t dat mn 1800s (b18 motor), bijna altijd rommelig loopt .... als ik haar, na een tijdje gereden te hebben, parkeer / uitzet... is de kan erg groot dat de auto ronde 80/90km/u veel soepeler en moeitelozer loopt...

Herkennen jullie hier iets in?
Het is sowieso goed om binnenkort alles ff na te lopen carb en ontsteking... maar zonder dat... dit doet mn auto eigenlijk altijd al.

Hoor graag of jullie dit herkennen
Groet
Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2018 22:49 #176676 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic B18 loopt rommelig
Laat een echte deskundige er naar kijken. Met echte ervaring en een meetkast kom je al een eind, eventueel voor de finetuning is een sessie op een rollenbank ook aan te raden. Echter is ook hier kaf onder het koren...

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2018 13:40 #176681 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic B18 loopt rommelig
Hoi Bas,

Ik herken er wel wat in . Als ik een klein stukje rij en de auto even uit zet ( soms een uur ) rijd die daarna vaak ook wat soepeler. (Dit was met me oude blok super versleten 2 tot 3 bar aan cilinder druk verschil en olie boot) volgens mij is na het eerste stukje grote delen van je motor nog koud en warmt wat minder op door de rij wind als je de auto uit zet gaat de warmte echt overal heen wat dan mogelijk zorgt dat alles wat soepeler loopt olie overal komt. Maar het kan ook gewoon in je ontsteking zitten of klep spelling of carburateur. Zou eerst de klep spelling in orde maken. dan je ontsteking en als laatst kijken of je je carburateur moet afstellen. Check de bougies even op kleur en als je een compressie meter hebt kun je ook even de cilinders testen. Roller bank test zou ik niet doen investeer dan een labda meter zodat je zelf altijd je AF ratio in de gaten kunt houden :).

Groet, Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2018 07:45 #176697 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic B18 loopt rommelig
Ik had hetzelfde zo'n beetje, slecht oppikken vanuit stationair en rommelig stationair draaien op LPG. Op benzine liep hij echter veel te snel dus heb ik heb de carburateurs 1 voor 1 een tandje lager gezet totdat de motor op benzine rustig liep. Daarna de stationair boutjes uitgedraaid zodat de motor net niet sneller gaat lopen. Nu loopt hij op beide brandstoffen als een zonnetje en pikt direct op bij gas geven vanuit stationair.
Ik denk dat bij jou de carbs niet synchroon afgesteld zijn.
Er is een filmpje op Youtube hoe dat op gehoor te doen, ik hoorde echter geen verschil en had moeite de motor zonder luchtfilter draaiend te houden (Wel op LPG mss dathet beter op benzine gaat)

Natuurlijk heb ik eerst de kleppen gesteld en met een stroboscoop de ontsteking goed gezet.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-04-2018 17:06 - 30-04-2018 17:06 #176701 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic B18 loopt rommelig
Hallo mannen,

hartelijke dank voor jullie snelle reacties... Ik ga aan de slag, als het lukt laat ik weten hoe en wat, ook als er een expert bij nodig is ;)
Groet Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.