gasstangen B20A Stromberg

Lees meer
11-04-2018 21:15 #176375 door Oscar Corsten
gasstangen B20A Stromberg is gemaakt door Oscar Corsten
Beste mede forum leden,

Ik bezit een Amazon met een B20A met hierop een Zenith VN36. Deze wil ik graag vervangen voor een Stromberg.
Nu wil het feit nu ik inmiddels deze geïnstalleerd heb dat de aansluiting van de gas stangen fundamenteel anders lijken te zijn. Iemand toevallig detail foto's van hoe dit bij een Stromberg zit en een tip hoe deze nieuwe uitdaging aan te pakken?

Het zou immers zonde zijn als Magnusson hier zal stranden.
Bij voorbaat dank voor alle hulp!

Hartelijke groet,

Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
11-04-2018 23:17 #176385 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic gasstangen B20A Stromberg
Hoi Oscar; ik zou een gebruikt setje stangen kopen bij een volvo sloper, zoals Amazon parts. De tekening in het onderdelenboek is echt heel duidelijk wat je nodig hebt. Concreet wat je nodig hebt is het bevestigingsoog op het spruitstuk, de gasstang over het spruitstuk en het verbindingsstangetje tussen die gasstang en de carb.

De tekening staat in het onderdelenboek amazone B20 op groep 2D bld. 2. Als je er niet uitkomt, bel of mail even en je kan natuurlijk ook even komen kijken.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2018 08:45 #176388 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic gasstangen B20A Stromberg
Goedemorgen Cor,

ah ja het onderdelenboek. Ik kijk altijd op de verkeerde plaats... Hartelijk dank voor de tips ik zal eens contact opnemen met Amazon parts.
Ik heb de gasstang van de carburateur naar het spruitstuk en zoals het lijkt zit er een kogel op het spruitstuk gemonteerd. Ik hoop dat de mannen bij amazon parts me verder kunnen helpen.

Hartelijk dank en groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2018 13:51 #176423 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic gasstangen B20A Stromberg
Goedemiddag Cor,

Super tip! Ik heb inmiddels het juiste stangetje opgehaald en kan weer verder. Nu wil het feit dat ik een hoop verschillende dingen lees over de aansluiting van de olievuldop ontluchting op het spruitstuk. Ik begrijp dat er een speciaal verloopnippel te koop is te weten volvo onderdeelnummer 460082. Het grote mysterieuze vacuüm nippel. Nu heb ik ergens Lars zien schrijven dat de doorloop hiervan maar 2 mm moet zijn, nu heb ik dat een tijdje gebruikt zonder er direct schade van te ondervinden maar vraag me af nu ik toch bezig ben of dit inderdaad de juiste maat is of dat er misschien een net grotere binnendiameter in moet zitten voor de crankcase ontluchting via olievuldop op de B20A.

Wie oh wie kan uit deze brij tekst wijs worden en mij van het verlossende antwoord voorzien?

Bij voorbaat dank!

Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
13-04-2018 18:50 #176427 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic gasstangen B20A Stromberg
Hoi Oscar, geen dank. Lars heeft-uiteraard, zou ik bijna zeggen, gelijk met de diameter van het gaatje in de nippel voor de afzuiging van de olievuldop van de B20. Bij een grotere diameter in de nippel bestaat het risico op valse lucht aanzuigen en een verhoogd olieverbruik omdat olie vanuit het kleppendeksel wordt opgezogen.

De nippel met de grote opening is bedoeld om o.a. de rembekrachtiger te voorzien van onderdruk.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2018 16:45 #176476 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic gasstangen B20A Stromberg
Goedemiddag Cor,

Aangesloten zoals het hoort, 2mm doorgang. Wellicht nog in de toekomst het originele nippel bestellen maar vooralsnog werkt alles.

Hartelijk dank voor de antwoorden!

Groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.