B16(C) vol gas tijdens start

Lees meer
19-03-2018 15:17 - 19-03-2018 15:20 #175920 door Jans Janssen (GAST)
B16(C) vol gas tijdens start is gemaakt door Jans Janssen (GAST)
Hallo,
Een tijd geleden heb ik een volvo t425 trekker gekocht. Vooral om toertochtjes en dergelijke mee te rijden.

Hier ligt een volvo B16 blok in, de motor liep erg slecht. Ik heb toen de ontsteking laten afstellen. Daarna liep alles prima.

Toen ik laatst de trekker startte schoot deze meteen vol in de toeren. Het gaspedaal en en handgas staan beide op de laagste positie.
Ook de stang van het pedaal naar de carburateur toe is met de hand te bewegen.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2018 21:09 #175934 door 14517-dummy
Beantwoord door 14517-dummy in topic B16(C) vol gas tijdens start
Mijn eerste indruk is dat er mis moet zijn met de carburateur, controleer of de gasklepstand correspondeert met de stand van de gashendel cq gaspedaal ( als de gashendel staat op stationair moet de gasklep bijna dicht zijn )
Als ik het goed heb is deze motor met een stijgstroom carburateur uitgevoerd welke vlak onder het uitlaatspruitstuk is gemonteerd, dit is zo gedaan omdat deze tractoren meestal op tractorpetroleum draaiden ( starten op benzine als het koud was )
Verder zou ik de carburateur eens demonteren om te zien of alles wat erin hoort wel aanwezig is ( gasklep, sproeier )
De begrijpelijke vraag zou dan zijn, loopt het motortje dan wel? deze dingen lopen altijd als er vonk en brandstof is.
met vriendelijke groet Harm ( ook een beetje tractorfan )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.