Motor slaat af bij stoppen na snelweg

Lees meer
02-11-2017 19:13 #172993 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Ik heb een gesloten luchtfilter, merk geloof ik sprint? Het is op een Weber 38/38, ik geloof dat deze filters van een ford komen? Hij staat in de stand waarbij de lucht van beneden wordt aangezogen (winterstand) in plaats van van voren, dus van ongeveer naast het spruitstuk / dynamo. In eerste instantie trad het probleem niet op als ik de koppeling in trapte in plaats van uit te laten rollen, daarom dacht ik de rijwind al uit te kunnen sluiten maar ook dat zal ik morgen nogmaals testen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2017 20:00 #173030 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Vandaag weer gereden en direct na uitvallen gestopt. Het is toch een bevroren verdamper, dus weer wat dichterbij de oplossing gelukkig. De motor temperatuur was wel keurig dus zeker niet te koud. Er is dus óf iets met de koelvloeistof óf iets met de verdamper zelf. Eerder hoefde ik eigenlijk nooit koelvloeistof bij te vullen maar nu wel, dus mogelijk dat er ergens een lek zit. Dit ga ik in de gaten houden. De verdamper is de 2e verdachte. Hij is in Italie flink bevroren geweest doordat de thermostaat kapot was (inmiddels vervangen) dus mogelijk dat er toen iets is beschadigd? Of dat de koelvloeistof bij de LPG komt? Ik kon aan de achterkant van de verdamper wel vloeistof/water in de verdamper zien zitten. Dit zou natuurlijk condens kunnen zijn nu de verdamper een aantal keer bevroren is geweest en weer is ontdooid. Ik heb het water er voor zover mogelijk uit geblazen met behulp van de compressor. Net bij de laatste rit geen problemen meer gehad dus nu even afwachten en binnenkort weer verder testen om te kijken of en zo ja waar er lekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2017 20:23 - 03-11-2017 20:25 #173033 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Dat verwachte ik al.
Zou het vocht achterin de verdamper even proeven.
Als het water (condens) is of koelvloeistof proef je echt wel.
Met de combi van kvlst verlies denk ik dat je aan een revisiesetje voor je verdamper toe bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 19:57 #173273 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Ik heb afgelopen weekend de verdamper vervangen voor een goede gebruikte, en voor mn oude verdamper een revisiesetje gekocht dus die gaat binnenkort uit elkaar en daarna op de plank als reserve (niet verkeerd aangezien de OMVL r09e blijkbaar niet meer wordt gemaakt).

Het was niets te vroeg want op de snelweg begon de motor nu ook al te hikken. Het 1e ritje met de nieuwe verdamper ging prima dus nu even afwachten of het probleem ook echt weg is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2017 11:20 #173730 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Motor slaat af bij stoppen na snelweg
Probleem is weg, dus was inderdaad de verdamper. Ik heb de oude uit elkaar gehaald ter revisie maar niets geks gevonden. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.