- Berichten: 1429
B21 met M46 in Amazon
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-10-2017 14:03 #172353
door Hansw
B21 met M46 in Amazon is gemaakt door Hansw
hallo, past een B21 die in een 142 zit met een m46 bak maar zo in een Amazon? de carburateur zit in de weg van/bij de rembekrachtiger en de bak (pook) komt anders het interieur in, maar verder?? iemand een idee?
en is het onderblok hetzelfde als een B23?
en is het onderblok hetzelfde als een B23?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-10-2017 15:10 - 10-10-2017 15:11 #172354
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic B21 met M46 in Amazon
Een B21 in een 140?? Die is er ook al door iemand ingezet, want zelfs de eerste 240 ers werden nog met B20 geleverd.
Ik neem dus aan dat hij dan al is aangepast met motorsteunen etc.
Ik neem dus aan dat hij dan al is aangepast met motorsteunen etc.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Laatst bewerkt 10-10-2017 15:11 door Tom Steverink.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-10-2017 16:38 #172355
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic B21 met M46 in Amazon
Veel info is te vinden op:
www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html en www.tinustechniek.nl/1-div-aandrijving.html
Motorsteunen:
yoshifab.com/store/vintage-to-ohc-red-bl...unt-adapter-kit.html
www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html en www.tinustechniek.nl/1-div-aandrijving.html
Motorsteunen:
yoshifab.com/store/vintage-to-ohc-red-bl...unt-adapter-kit.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 145
10-10-2017 17:16 #172356
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic B21 met M46 in Amazon
Ik denk dat je een andere tunnel nodig hebt( volvo 240 serie) , want de M46 is breder dan de M40 bak.
Motor steunen zijn anders neem ik aan
En de carburateur zit erg in de weg bij de rem- en koppelingscilinder. Een goed voorbeeld was te zien tijdens de afgelopen beurs te rosmalen, waar een amazon omgebouwd was naar B21 of B23. De carburateur kwam ergens voor de remcilinder uit.
Helaas geen foto gemaakt hiervan.
Motor steunen zijn anders neem ik aan
En de carburateur zit erg in de weg bij de rem- en koppelingscilinder. Een goed voorbeeld was te zien tijdens de afgelopen beurs te rosmalen, waar een amazon omgebouwd was naar B21 of B23. De carburateur kwam ergens voor de remcilinder uit.
Helaas geen foto gemaakt hiervan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1429
10-10-2017 17:17 #172357
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B21 met M46 in Amazon
hij is al aangepast om in een 140 te passen. de carterpan of het subframe moet ik aanpassen voordat hij in een Amazon past denk ik dan. hij staat schuin namelijk. is het onderblok hetzelfde zodat ik, als het eenmaal past, het blok later relatief makkelijk om kan ruilen voor een b23?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 491
16-10-2017 20:43 - 19-10-2017 20:23 #172530
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic B21 met M46 in Amazon
Als die schuin gaat valt het allemaal goed mee, bak en schakelstangen komen goed, carburator komt goed, rembekrachtiger zou kunnen in de weg zitten maar die kan je bij een enkel systeem makkelijk verplaatsen.
Uitlaat komt ook goed als er geen turbo op komt toch, dat is naast het esthetische de enige reden om hem recht te zetten.
Carterpan bij schuin plaatsen moet je ook aanpassen, komt tegen de voortrein, bij rechtplaatsen kan een B20 pan dienen.
B21 en B23 blok kan je zo omwisselen.
Van de tunnel van een 240 heb je enkel het bovendeel nodig, de bak en overdrive moeten gewoon in de tunnel passen, enkel voor de schakelstangen is een verhoging op de tunnel nodig, zie plaatjes op het wereld wijde web, of in mijn draadje
Uitlaat komt ook goed als er geen turbo op komt toch, dat is naast het esthetische de enige reden om hem recht te zetten.
Carterpan bij schuin plaatsen moet je ook aanpassen, komt tegen de voortrein, bij rechtplaatsen kan een B20 pan dienen.
B21 en B23 blok kan je zo omwisselen.
Van de tunnel van een 240 heb je enkel het bovendeel nodig, de bak en overdrive moeten gewoon in de tunnel passen, enkel voor de schakelstangen is een verhoging op de tunnel nodig, zie plaatjes op het wereld wijde web, of in mijn draadje

Laatst bewerkt 19-10-2017 20:23 door Ivo Van Antwerpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.