- Berichten: 237
B20, TT6 & 123 Tune Curve?
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
02-06-2017 07:57 - 02-06-2017 07:58 #169405
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
B20, TT6 & 123 Tune Curve? is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
Hi Allen,
Ik heb van de week een 123 Tune+ op mijn Amazon gebouwd ter vervanging van de normale 123Ontsteking.
Dit om meer vrijheid te hebben in de ontstekingscurve.
Ik heb gisteren alle ontstekingscurves van de verdelers op de B20A,B,D,E,F opgezocht in de documentatie en uitgeschreven.
Uiteindelijk op basis van een B20E (ivm redelijk overeenkomende compressie zo'n 1:10.5) een curve gemaakt en in mijn 123 gezet.
Curve is nu als volgt:
500 - 14
950 - 14
1800 - 20
2600 - 30
3000 - 35
8000 - 35
Toeren begrenzer op 6500rpm
Vacuum nog niets mee gedaan. Het blok blijft iets rommelig stationair (rond de 1000rpm), maar met een TT6 as, en 4 carburateurs lijkt het mij lastig om 100% goed te krijgen. Zodra ik stationair naar ongeveer 20 graden gaat stijgt het toerental zo'n 100rpm en wordt hij wat vlakker. Wat me meer aan het toerental lijkt te liggen dan aan de voorontsteking.
Ik weet dat enkele van jullie (Arno, Boele o.a.) ook met een TT6 rijden en een aangepaste setup (Throttlebody's, Webers ect). Ik ben benieuwd wat voor jullie een goede curve is en wat jullie met het vacuum gedaan hebben?
Gr Arco
Ik heb van de week een 123 Tune+ op mijn Amazon gebouwd ter vervanging van de normale 123Ontsteking.
Dit om meer vrijheid te hebben in de ontstekingscurve.
Ik heb gisteren alle ontstekingscurves van de verdelers op de B20A,B,D,E,F opgezocht in de documentatie en uitgeschreven.
Uiteindelijk op basis van een B20E (ivm redelijk overeenkomende compressie zo'n 1:10.5) een curve gemaakt en in mijn 123 gezet.
Curve is nu als volgt:
500 - 14
950 - 14
1800 - 20
2600 - 30
3000 - 35
8000 - 35
Toeren begrenzer op 6500rpm
Vacuum nog niets mee gedaan. Het blok blijft iets rommelig stationair (rond de 1000rpm), maar met een TT6 as, en 4 carburateurs lijkt het mij lastig om 100% goed te krijgen. Zodra ik stationair naar ongeveer 20 graden gaat stijgt het toerental zo'n 100rpm en wordt hij wat vlakker. Wat me meer aan het toerental lijkt te liggen dan aan de voorontsteking.
Ik weet dat enkele van jullie (Arno, Boele o.a.) ook met een TT6 rijden en een aangepaste setup (Throttlebody's, Webers ect). Ik ben benieuwd wat voor jullie een goede curve is en wat jullie met het vacuum gedaan hebben?
Gr Arco
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.