Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81

  • BRAM van de Beek Bram (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-04-2017 12:08 #168459 door BRAM van de Beek Bram (GAST)
Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81 is gemaakt door BRAM van de Beek Bram (GAST)
Beste allemaal,

Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een mooie volvo 244GL uit '81. Inmiddels hebben we samen al een hoop meegemaakt! Helaas blijkt dat de auto veel meer km's gemaakt heeft dan op de teller staat, met bijbehorende slijtage. Gelukkig heb ik een gepassioneerde oude auto monteur gevonden, die me heel goed helpt. Toch wil ik ook graag nog even gebruik maken van jullie kennis en ervaring...

Heb de volvo particulier gekocht en na een tijdje bleek dat de km-teller vaker niet dan wel de km's telde. Bij het inbouwen van lpg kwamen de problemen een voor een op tafel.

-In eerste instantie problemen met de ontsteking, dat is voor nu 'opgelost'. Maar ben van plan om elektronische ontsteking van 123ignition in te bouwen.
-Carburateur moet gereviseerd worden.
-Koppakking bleek te lekken, dus de kop is gereviseerd.
-Op t moment loopt de volvo niet slecht, maar verbruikt wel olie en rookt (en ruikt naar olie). Compressie gemeten en bleek te laag... DUS onderblok wordt ook gereviseerd. Aangezien we dan op de versnellingsbak kijken, gaan we die ook meteen updaten.

Zodoende hoop ik nog jaaaaaren plezier te hebben van mijn vierkante automobiel! Overigens aan heel de volvo maar 2 roestplekjes te vinden, dus in mijn ogen nog steeds de moeite waard om er energie/tijd/geld en liefde in te stoppen...

De vraag is dus of iemand hier weet waar ik het beste een gereviseerd onderblok kan vinden? Of wellicht heeft iemand andere ideeën over bovenstaand probleem??
Schijnbaar heb je speciaal gereedschap nodig om de carb te reviseren... Zijn er hier mensen die eventueel hiermee kunnen/willen helpen?

Ben benieuwd naar eventuele reacties!

Vriendelijke groeten,
Bram van de Beek
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
Lees meer
23-04-2017 14:00 #168463 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81
Welkom Bram en leuk, zo'n 244! Revisie mogelijkheden hangen erg af van het soort carburateur. De Stromberg is de minst gecompliceerde, de Pierburg heeft volgens mij ook een voorverwarming via de koelvloeistof. Ik hoorde vaak problemen met de laatste.....
Welk blok zit er in de auto?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2017 18:15 - 23-04-2017 18:16 #168470 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81
Leuke combo die constructam met de 244.

Ik heb nog een b230 carburateur motor voor je. Komt uit een 87er met 200.000 op de teller. Als je interesse hebt dan hoor ik het wel. Compressie is goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2017 18:33 #168472 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81
Lijkt me een prima aanbod!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BRAM van de Beek Bram (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-04-2017 07:49 #168492 door BRAM van de Beek Bram (GAST)
Beantwoord door BRAM van de Beek Bram (GAST) in topic Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81
Dank Johan Geers! Ook de experts zoeken op marktplaats dus ;)
Ik ga er vandaag mee aan de slag. Wellicht kom ik na een rondje bellen, nog met concrete vragen!

Idd lijken er mogelijkheden genoeg dus. Goed om te horen! In de volvo ligt het origineel motorblok B21A met een stromberg carburateur. Bedankt Tom!

En René... Als je hoort waarvoor ik de caravan voor gekocht heb, geloof je je oren niet (nog geen 200 euro)!! Ook met de caravan ben ik hartstikke blij :)
Als ik alles op een rijtje heb, neem ik wellicht nog contact op. (ip wil ik een B21 terug plaatsen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2017 08:49 #168493 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mijn nieuwe oude volvo 244GL uit '81
Ja soms heb je geluk met een constructam. Ik heb een opel admiral uit 74 en naar wil ik ook een constrctam achter hangen die uit 74 komt.

Maar een B21 heb ik ook hoor. Is wel een injectie maar als je alleen het onderblok nodig hebt kan dat ook. Hij ligt nog in de volvo en is draaiend te horen. Laat me maar weten of je interesse hebt. Ik heb er ook een compressie test bij zitten. Is wel van een paar jaar geleden maar de volvo staat ook sinds de nieuwe mrb regeling in de werkplaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.