- Berichten: 299
loodvervanger ?
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
Na de aankoop van een 244 Dl uit 1976 e.e.a gelezen op div. forums.
Op één las ik een discussie over een loodvervanger toevoegen.
Met VW ben ik bekend, met Volvo heb ik nog geen ervaring , vandaar mijn vraag.
Moet ik een loodvervanger toevoegen bij een B 21 A motor of is dit ook een "fabel"?
Tank nu Super Shell 98.
gr.Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 299
Bedankt voor de reactie, dan zit het tussen de oren, sterker nog als het niet nodig is en je doet het "voor alle zekerheid" kan de boel vervuilen.
gr.Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
In theorie moeten de kleppen met loodvervanger wat langer meegaan, maar er schijnen ook nog vberschillen te zitten in de verschillende merken. Ik gooi het dus niet in mijn B18...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Het gaat om deze passage:Tom Steverink schreef : Nou, het stukje waar Gert naar verwijst zijn koppen die harde klepzittingen hebben gekregen....
" In unserer Werkstatt häuften sich jedenfalls bald die Zylinderköpfe mit extrem eingeschlagenen Auslaßventilsitzen..... Das äußert sich immer in einem spürbaren Leistungsverlust.
Auch die Verwendung "ventilschützender"Kraftstoffzusätze scheint derartige Schäden nicht zu verhindern. Jedenfalls haben wir etliche Fälle von äußerst stark verschlissenen Ventilsitzen in zerlegten Motoren vorgefunden, obwohl regelmäßig diese Zusätze zugegeben wurden."
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 299
Ieder moet maar doen wat hij goed vindt, mij ging het erom dat, als ieder zou zeggen doen dan zou ik dom zijn om het niet te doen.
Nogmaals bedankt Heren.
gr.Peter !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 194
Zoals U aangeeft heeft U een B21A motorblok in de 244.
Deze blokken hebben een alluminium cilinderkop en zijn voorzien van
stalen zittingen voor alle 8 kleppen.U zou wel op korte termijn de
klepspeling kunnen laten controleren om schade aan kleppen en zittingen
te voorkomen.
Vriendelijke Groeten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.