- Berichten: 152
harde klepzetels
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-11-2016 17:43 #165124
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
harde klepzetels is gemaakt door Willem van Weelderen (GAST)
Is het noodzakelijk dat er bij een B21 blok harde klepzetels gemonteerd worden als er een LPG instalatie in komt
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
24-11-2016 19:26 #165131
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic harde klepzetels
Er van uitgaande dat een B21 wat dit betreft overeenkomt met een B18/B20 zou ik zeggen dat dit niet direct noodzakelijk is. Wel is het zo dat gewone klepzetels harder zullen slijten als je op LPG rijdt; kwestie van klepspeling in de gaten houden en wat vaker stellen. Hoe vaak is uiteraard geheel afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Op een gegeven moment valt er niks meer te stellen en wordt het echt tijd voor een revisie of ruilkop met geharde zetels.
Op een gegeven moment valt er niks meer te stellen en wordt het echt tijd voor een revisie of ruilkop met geharde zetels.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 880
25-11-2016 01:11 #165138
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic harde klepzetels
Nee, pas als de cilinderkop is uitgesteld dienen ze vervangen te worden en dit gebeurt standaard met geharde zittingen.
Wel is het te adviseren het kleppen stellen vaker te doen 20.000km ipv 40.000
Wel is het te adviseren het kleppen stellen vaker te doen 20.000km ipv 40.000
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 152
25-11-2016 06:54 - 25-11-2016 06:55 #165140
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic harde klepzetels
Oke ik ga er van uit dat de kop nog helemaal goed is , de auto heeft nog geen 150.000 km gereden, maar is het dan aan te raden om flahlube te gebruiken
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Laatst bewerkt 25-11-2016 06:55 door Willem van Weelderen (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 637
25-11-2016 09:11 - 25-11-2016 09:12 #165141
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic harde klepzetels
Flashlube gaat met het mengsel mee door de inlaat, dosering is ruk. De werking is alleen "aangetoond" door Flashlube zelf.
Ik geloof niet dat het werkt.
Ik geloof niet dat het werkt.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Laatst bewerkt 25-11-2016 09:12 door S.P.H Simon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-11-2016 14:27 #165145
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic harde klepzetels
Bij mijn Amazon zat flashlube erin toen ik hem kocht. Ik heb wel de dosering drastisch naar beneden geschroefd. Een flesje (ik schat 500cc) per 5000 km is meer dan genoeg. Ook van belang is dat het slangetje aansluiting heeft in het midden van het inlaatspruitstuk. De kans op een gelijkmatige verdeling tussen de cilinders is dan het grootst.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1917
25-11-2016 19:05 #165155
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic harde klepzetels
Wanneer je met een b18 of B 20 stevig doorrijdt , en dus veel boven 3000 toeren komt ,ben je na 10.000 km aan harde klepzetels toe.Je hebt dan al vijf maal je kleppen moeten stellen. Als je een erg rustige rijder bent, kun je wel 50.000 km rijden voordat je moet reviseren. Wel geregeld kleppen stellen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 427
25-11-2016 22:17 #165159
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic harde klepzetels
Ging toch over een B21? die kunnen er een stuk beter tegen. Hoe lang het goed gaat op gas weet ik niet, ben niet zo van LPG. maar: grote verschillen met B18/20, lichtmetalen cilinderkop, bovenliggende nokkenas, tegelijk geïntroduceerd met de invoering van loodvrije benzine in de VS.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 637
25-11-2016 23:18 #165160
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic harde klepzetels
Harde klepzetels zijn met de moderne benzine's ook noodzakelijk. Er zit geen lood meer in wat die oude kleppen nodig hebben.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1917
26-11-2016 10:06 #165163
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic harde klepzetels
Inderdaad, het ging aanvankelijk over een b21 ,totdat er iemand over een amazon begon en daar reageerde ik op. Wat is daar op tegen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.