loopt niet mooi op lpg

• Nico Bouthoorn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2016 21:28 #164464 door Nico Bouthoorn
loopt niet mooi op lpg is gemaakt door Nico Bouthoorn
Na heel wat gedoe met mijn blok, een b20b bleek een 1 nok van de nokkenas versleten te zijn!, blok had ongeveer 25000 km gelopen.
De garage heeft hem weer afgesteld op benzine. Op loopt benzine hij erg goed op, nog nooit zo goed gelopen trouwens.

Alleen op lpg loopt het blok niet mooi rond, pakt goed op, heeft wel minder vermogen dan met gas. Beetje stotterig, het niet veel, maar het lijkt net of er af een ontsteking mist. Vooral op een rustig toerental, 2000 rpm als ik optrek voel ik er niet veel van.
Bougies vervangen, de vorige types daar liep het blok helemaal slecht op, vooral als het warm werd.
Er zitten nu NGK BP6HS in, de afstand naar 0,4 mm gezet, mocht ook niet baten.
Toch nog verkeerde bougies?, mijn stroboscope heb uitgeleend dus nog niet de ontsteking gecontroleerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2016 23:23 #164470 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic loopt niet mooi op lpg
Nico, als hij op benzine mooi loopt en goed start verdenk ik de bougies/ ontsteking niet. Ik zou de bougies terugzetten op 0,7 (winter). Hoe oud is de verdamper? Misschien helpt het om bij warme motor de verdamper eens (sludge) af te tappen.
Anders toch ontsteking controleren (voor de zekerheid). Als die goed staat kan het membraan in de verdamper wel verouderd zijn. Hij wordt dan harder en reageert niet zo soepeltjes meer. Je kunt dan prima de klachten krijgen die je beschrijft.
Een goede CO/HC uitlaatgastest kan je ook veel duidelijkheid geven.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-10-2016 01:01 #164471 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic loopt niet mooi op lpg
lekkage van de slangen verdamper naar carburetor, pakking carbuartor aanzuigstuk lek?
Dit kunnen ook oorzaken zijn van het slecht lopen op gas.
Als hij op benzien goed loopt moet je van afstellingen bougie en onstekingstijdstip afblijven.
Je moet het duidelijk in het gas gedeelte zoeken.

success

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD