Motor loopt plotseling slecht
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 12:18 - 30-09-2016 12:18 #163866
door Marnix van der Pol
Motor loopt plotseling slecht is gemaakt door Marnix van der Pol
Ik heb een mooie amazon uit 69 met B20a motor. De auto is in goede staat , onlangs is er een nieuwe carburateur geplaatst omdat de oude er 1 was van een B18a. De auto liep vrijwel perfect daarna. Echter; na een wat langere rit kwam ik van de snelweg af en sloeg de auto direkt af voor het stoplicht. Hij loopt nog zeer rommelig stationair , slaat af en ook bij acceleratie gaat eea nu met horten en stoten. Af en toe een knal in de uitlaat. Ik dacht eerst wellicht zit er een scheur in het membraam van de benzinepomp, heb deze vervangen maar helaas
Ik verdenk nu de ontsteking; er zit een electronische ontsteking in maar niet de 123 ignition. Ik vermoed dat de vacuumvervroeger niet meer funktioneert, waardoor eea ontstaat
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?. Bij voorbaat dank / Marnix
Ik verdenk nu de ontsteking; er zit een electronische ontsteking in maar niet de 123 ignition. Ik vermoed dat de vacuumvervroeger niet meer funktioneert, waardoor eea ontstaat
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?. Bij voorbaat dank / Marnix
Laatst bewerkt 30-09-2016 12:18 door Marnix van der Pol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-09-2016 13:44 #163867
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Motor loopt plotseling slecht
Als de carburateur een Zenith-Stromberg is, kan het zijn dat het membraan daarin gescheurd of verhard is, m.a.w. aan vernieuwing toe is (zie de webshop,ond.nr. 237666).
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 13:48 #163868
door Marnix van der Pol
Beantwoord door Marnix van der Pol in topic Motor loopt plotseling slecht
Gert, dank voor je meedenken, kan ik me niet voorstellen aangezien de carburateur net is vervangen door een gereviseerd exemplaar
Hoe kan ik dat controleren?
Hoe kan ik dat controleren?
30-09-2016 14:06 #163869
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Motor loopt plotseling slecht
Ik moet zeggen dat ik ook als eerste dacht aan dat membraan, zeker als de auto al geen contactpuntjes en condensator meer heeft. Als die nieuwe carburateur lang op de plank heeft gelegen kan ik me voorstellen dat het rubber uitgehard is en juist nu je hem in gebruik neemt scheurt.
Even de vier schroefjes loshalen van de bovenkap en dan de zuiger eruit halen.
Goed het rubber inspecteren. Een klein gaatje (in een randje) kan die klachten al veroorzaken.
Zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2009/06/26/autopech-met-de-amazon/ voor een foto van de gedemonteerde zuiger.
Even de vier schroefjes loshalen van de bovenkap en dan de zuiger eruit halen.
Goed het rubber inspecteren. Een klein gaatje (in een randje) kan die klachten al veroorzaken.
Zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2009/06/26/autopech-met-de-amazon/ voor een foto van de gedemonteerde zuiger.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 17:22 #163873
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Motor loopt plotseling slecht
De symptomen doen mij sterk denken aan de brandstoftoevoer.
de carburateur kan wel gereviceerd zijn maar er kan wat mis zijn gegaan .
controleer het brandstofniveau in de vlotterbak en brandstofdruk. En kijk of de afsluiter goed werkt.
is er een brandstoffilter gemonteerd?
de carburateur kan wel gereviceerd zijn maar er kan wat mis zijn gegaan .
controleer het brandstofniveau in de vlotterbak en brandstofdruk. En kijk of de afsluiter goed werkt.
is er een brandstoffilter gemonteerd?
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-09-2016 17:56 #163876
door Marnix van der Pol
Beste forumleden
Dank voor de adviezen, ik ga ermee aan de slag en bericht me nader, @rene, brandstoffilter zit erin en is ook schoon
Dank voor de adviezen, ik ga ermee aan de slag en bericht me nader, @rene, brandstoffilter zit erin en is ook schoon
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-10-2016 01:06 - 06-10-2016 01:08 #163975
door Marnix van der Pol
Probleem opgelost! Mijn eigen gevoel bleek de juiste; een kapotte bobine. dit had ik vorig jaar al eens meegemaakt met mijn pv444
Samen met met Kevin de Leuw van KDL automotive hebben we een nieuwe bobine geplaatst en de bijbehorende bedrading aangepast
Meteen maar even de ontsteking vervangen door een123 ignition, nieuwe bougies en bougiekabels. Ontsteking in juiste modus en ontsteking afgesteld op juiste voorontsteking. Ik wil het graag ook allemaal zelf leren maar een vakman blijkt onontbeerlijk vanwege de precieze details. (Ik heb nogwel de autoschool in Driebergen gevolgd) Ik had bijv. zelf net de benzinepomp vervangen, bleek al gauw dat de tussenplaat door mij verkeerdom was gemonteerd... :blink:
Wow wat een verschil, auto heeft nog nooit zo direkt op het gaspedaal gereageerd en stationair als een naaimachine, genieten gewoon
Helemaal blij en Kevin, wederom enorm bedankt voor jouw fijne service!
:lol:
Samen met met Kevin de Leuw van KDL automotive hebben we een nieuwe bobine geplaatst en de bijbehorende bedrading aangepast
Meteen maar even de ontsteking vervangen door een123 ignition, nieuwe bougies en bougiekabels. Ontsteking in juiste modus en ontsteking afgesteld op juiste voorontsteking. Ik wil het graag ook allemaal zelf leren maar een vakman blijkt onontbeerlijk vanwege de precieze details. (Ik heb nogwel de autoschool in Driebergen gevolgd) Ik had bijv. zelf net de benzinepomp vervangen, bleek al gauw dat de tussenplaat door mij verkeerdom was gemonteerd... :blink:
Wow wat een verschil, auto heeft nog nooit zo direkt op het gaspedaal gereageerd en stationair als een naaimachine, genieten gewoon
Helemaal blij en Kevin, wederom enorm bedankt voor jouw fijne service!

Laatst bewerkt 06-10-2016 01:08 door Marnix van der Pol.
06-10-2016 13:51 #163995
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Motor loopt plotseling slecht
Ik heb kort geleden ook de bobine vervangen voor een soort gelijk probleem. Direct merkbaar is ook de betere vonk.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-10-2016 20:35 #164014
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Motor loopt plotseling slecht
Leuk om te lezen Marnix
nog velen plezierige km's toegewenst.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl